Radioactive trip: Billund


Info:
Perioada: 26.09 - 1.10.2019 (6 zile)
Organizat de: Lost in Travel
Pro:
     Orase primitoare si oameni foarte faini.
     Preturi ca la noi (in Ucraina).
     Distractie si veselie.
     Istorie si adrenalina.
Contra:
     Destul de greu de ajuns direct din Romania.
Album Foto: Ucraina 2019: Billund
Cazare:
     Berlin: RixHouse
     Lviv: Park Plus Hostel
     Kiev: AK Hostel Kiev
Costuri aproximative:
     2.500 RON - 500 EUR / de persoana (zboruri / cazari / mancare / cheltuieli)
Moneda: EUR / UAH / DKK

Obiective (link catre site informativ):



Harta obiective:

     Pentru ca aveam de muuulta vreme in target sa ajungem la Cernobil, ne-am hotarat sa nu ratam ocazia si sa participam la aceasta tura marca Lost in Travel, avand ca obiectiv principal vizitarea zonei de excludere din jurul faimoasei centrale.

*Nu! Nu am mers pentru ca am vazut serialul. 😅 Intamplarea a fost sa apara in aceeasi perioada.

     Tura a fost una tipica lui Narcis, cu zig-zag-uri prin Europa si locatii diversificate. Astfel, dupa o jumatate de noapte in Berlin, am zburat in Lviv, de acolo am luat un tren de noapte spre Kiev, iar spre casa am zburat via Billund.

     Cum un singur articol ar insemna un tl;dr (too long;didn`t read) direct si de necontestat, o sa impart tura pe orase, pentru o mai buna detaliere.




     Cum companiile aeriene cer pe bagaje mai mult decat pe zbor, am optat si de aceasta data doar pentru bagaj de mana (4 segmente de zbor) asa ca a trebuit sa avem grija ce bagam in rucsaci pentru cele 6 zile. Ai aici un ghid despre cum sa pregatesti o tura: Sfaturi Utile!

     Pe scurt, nu uita sa ai la tine smartphone cu roamingbocanci trekkingpantaloni trekkingwindbreakeraparat fotoochelari de soare si un rucsac de drumetie.

     Pentru plati am folosit mai mult cash, dar si cardul Revolut, cu care am achitat pe la unele magazine si restaurante din orase.

     Din banner-ul de mai jos iti poti comanda gratuit propriul card Revolut si la activare primim si noi o bere (nu din banii tai, chill 😜):



Zboruri, transfer si transport:

     Otopeni - Berlin Schonefeld am zburat cu Ryanair, iar de la aeroport am luat autobuz [site transport public Berlin] si apoi metrou pana in oras. Biletele pentru transportul in comun se iau de la automatele galbene din terminal si costa 3,50 EUR, daca nu ma inseala memoria.

     Dupa o bere si vreo 4 ore de somn in Berlin, ne-am intors pe aceeasi cale la aeroport, de unde am luat WizzAir-ul de dimineata cu destinatia Lviv, unde am stat cateva zile faine. Din Lviv am plecat intr-un mod mai putin obisnuit pentru noi, cu trenul de noapte, la cuseta. Noaptea a fost o adevarata aventura, eu avand patul de sus, la vreo 2m de podea, intr-un tren aflat la ani lumina de stabilitatea oferita de un maglev sau macar un tren "normal" din tari avansate tehnologic. Fun fun fun! 😱 Partea buna este ca nu a comentat nimeni la barul deschis peste noapte intr-una dintre cabinele noastre 😃🍻🍷.
     In Kiev am mers cu autobuzul, metroul si Uber-ul, dar pentru o detaliere cat mai buna a transportului in oras, arunca un ochi peste articolul din link, deoarece este foarte cuprinzator [Kiev transport - preturi, ore, descriere].

     Dupa vizita la Cernobil, am zburat cu un WizzAir pe ruta Kiev - Billund, de unde am plecat spre casa.

     In Billund am luat un autobuz din aeroport pana in centru, dar daca ai vreme buna, nu prea se justifica biletul. Dupa cum se vede si pe harta, un tur aeroport-centru-parc-aeroport dureaza 2 ore pe jos, timp la care se mai adauga si vizitele. Daca iei autobuz scutesti maxim 20-30 de min per total.




Mancare si bautura:

      Cum vizita a fost doar una rapida, de escala, am consumat cafea in aeroport si am rontait ce am mai cumparat din supermarket-ul din centru. Avand in vedere ca suntem in Danemarca, asteapta-te la preturi ... interesante la mancare, bautura si orice altceva.

Supermarket OK in centru: SuperBrugsen



Cheltuieli:

     Danemarca, dupa cum spuneam si mai sus, este una dintre acele tari in care este de preferat sa nu mergi daca ai probleme cu inima cand te uiti la etichetele de pret. Si este cu atat mai contraindicat daca ajungi aici dintr-o tara cu preturi "normale", ca Romania sau Ucraina.

Bilet autobuz aeroport - centru: 22,00 DKK
Bere: 10,00 - 20,00 DKK (30,00 restaurant)
Cafea: 10,00 - 20,00 DKK 
Sticla vin: 40,00-60,00 DKK
Sticla sample vin la supermarket: 10,00 DKK 😅
Intrare Legoland: de la 360,00 DKK



Siguranta si interactiune cu localnicii:

     Sa fim seriosi, e Billund, Danemarca 😅 Toata lumea vorbeste engleza, te ajuta cu informatii sau ce mai ai nevoie si de plimbat, ne-am plimbat prin paduri pustii fara griji sau probleme.



Obiective turistice:

     Cu riscul de a ma repeta, vizita noastra in Billund a fost doar de escala, asa ca nu am avut timp suficient pentru a vizita pe indelete obiectivele de aici (...mai ales ca nu sunt fan Lego), dar putem povesti cateceva despre ele.

     Situata in centrul micutului oras, Casa Lego ofera o scurta incursiune in lumea blocurilor de construit, aici aflandu-se magazine de piese si seturi, o linie de productie transparenta, diferite exponate, locuri de joaca, cafenea, etc, totul coordonat de o echipa vesela si bine informata.

     Preturile variaza in functie de tipul de bilet sau abonament, dar daca ajungi pe aici, poti intra (gratuit) 30-40 de min in sala principala, poti urca cu liftul de sticla pe acoperis si poti vizita terasele tematice.


     Nu am intrat, asa ca nu pot da detalii, dar nah ... Muzeul Ursuletilor de Plus. Ce poate sa fie mai creepy de atat? 😂


  • Skulpturpark Billund
    • Parc cu opere de arta ciudate
    • Gratuit
    • Timp vizita: 1 ora
    • E perfect pentru mers pe jos din centru spre Legoland
     Ia de la supermarket o sticla cu vin si ceva de rontait si intra pe poteca ce ocoleste orasul spre Legoland si aeroport (vezi harta de mai sus). Nu vei regreta. Ai ocazia sa admiri cateva opere de arta moderna .... interesante.


  • Legoland
    • Parc tematic
    • Acces de la 360,00 DKK
    • Timp vizita: 2 ore - 2 zile
     Cum spuneam si la inceput, nu sunt fan Lego si timpul a fost scurt, asa ca nu am dat 230 RON pe biletul de acces in Legoland tura aceasta. Poate daca aveam timp sa vizitam tot ...

     Anyhow, daca ai intrat in acest articol, probabil ca pentru Legoland ai intrat si acum esti dezamagit(a)😋, dar fear not, am cateva informatii care poate te vor ajuta.

     De la aeroport ajungi pe jos in 30 de min, cu autobuzul in 10 min iar daca inchiriezi masina, sper ca vrei sa mai mergi si in alta localitate, pentru ca nu ai ce face cu masina doar aici.

     Hotelul Legoland Castle se afla peste drum de Parc, asa ca poti adauga 3-5 min daca vrei sa te cazezi acolo. Daca nu, mergi macar sa il vezi, pentru ca arata fain. 


     Cam asa se termina aventura noastra "radioactiva", din Billund zburand catre casa cu un WizzAir. 


     Ca rezumat, tura este una destul de ieftina, cu multe de vazut si experimentat (istorie, gastronomie, arhitectura, bahicologie si multe altele) si cu siguranta va ramane destul de mult timp in topul excursiilor HaiHui.

Follow #afkdeweekend for more!




No comments:

Post a Comment

-----