Bucegi: Valea Horoabei

Info:
Perioada: 19.10.2019 (1 zi)
Organizat de: AFK - Blog de weekend
Pro:
     Unul dintre cele mai faine trasee din Bucegi.
     Peisaje frumoase, tunel prin stanca, traseu relativ necunoscut.
Contra:
     Traseul interzis fara ajutor salvamont.
     In caz de ploaie pe versantii din jur ... RIP
Album Foto: Valea Horoabei
Costuri aproximative:
     200 RON (transport auto, mancare pentru drum, o ciorba si un cognac la Padina)
Moneda: RON

Obiective (link catre site informativ):

Harta obiective:

"Reclama":

Aceasta este o tura de munte, in care orice obiect in plus sau in minus in rucsacul tau conteaza foarte mult. Ai aici un ghid despre cum sa pregatesti o tura si ce sa bagi in bagaj: Sfaturi Utile!

Pe scurt, nu uita sa ai la tine smartphonebocanci trekkingpantaloni trekkingwindbreakerfrontalaaparat fotoochelari de soare si un rucsac de drumetie.

Pentru combustibil si cumparaturi noi am folosit ca de obicei Revolut-ul, dar nu te astepta sa gasesti POS-uri pe la cabane.

Din banner-ul de mai jos iti poti comanda gratuit propriul card Revolut si la activare primim si noi o bere (nu din banii tai, chill 😜):

Transport:

Cum nu avem inca aeroport in zona Padina (dar probabil o sa apara in curand 😣), am mers in aceasta tura cu 2 autoturisme, pe deja cunoscutul TransBucegi, ce pleaca de pe la cota 1.000 si te duce pe asfalt pana in Padina. Drumul este accesibil si autoturismelor de oras, dar este destul de ingust si cu multe serpentine, asa ca ai grija ... noi am gasit si o ciocnire frontala recenta in aceasta tura.

Mancare si bautura:

Ai grija sa ai in rucsac sandvisuri, ceva dulce / batoane proteice si macar 2L de apa (gasesti izvoare pe traseu dar nu stiu cat de sigure sunt).

Alcoolul nu este recomandat pana la intoarcerea in Padina, deoarece o sa ai nevoie de atentie, vigilenta si ceva aptitudini de echilibristica pe potecile de 10 cm, marginite de cabluri.

Bine! Fie! Ia si o bere pentru cand iesi din canion! πŸ˜…πŸ»

Cheltuieli:

In afara de cumparaturile de acasa (sandvisuri, dulciuri, apa) si de combustibil, mai ai de dat bani pe o cafea la benzinarie si ce mai cheltui la Padina, la intoarcere. Bugetul si-l face fiecare in functie de cat ii consuma masina si stomacul.

Siguranta:

Pe vremea cand am facut eu traseul prima data, acum mai bine de 15 ani, traseul era interzis si total neamenajat. "Cascadele" si pragurile erau escaladate pe trunchiuri de copaci doborati de aluviuni si cabluri metalice gaseai (parca) foarte rar. In plus, o ursoaica locala (Marta? Chiar nu mai stiu numele. A fost impuscata intre timp) a dat cateva atacuri la oamenii ce se aventurau pe langa barlogul ei din vale.

Acum traseul este destul de bine amenajat, cu scari si trepte metalice, cabluri de siguranta si marcaje, asa ca poti urca destul de linistit, daca ai o conditie fizica acceptabila. Noi am urcat cu un grup in care se aflau 3-4 copii de vreo 10 ani, ce pareau cam deranjati de viteza cu care ne deplasam noi πŸ˜….

Pericolul de intalnire cu Mos Martin exista in continuare, asa ca ai grija sa nu pleci fara un fluier, petarde si / sau spray cu piper. Noi am avut doar fluiere si multa veselie in glas, pentru a ne asigura ca orice urs aflat in vale ne aude de la 30 de km distanta πŸ˜‰. In situatia in care totusi ai nesansa de o astfel de intalnire, nu uita sa nu fugi, sa nu-i intorci spatele si sa arunci pe jos orice mancare sau bagaj ai la indemana, pentru ca sansele sunt foarte mari ca ursul sa se opreasca sa miroasa bagajul.

Nu incerca sa intreci in viteza un urs si nu incerca sa te cateri in copac. Ursul poate intrece un sportiv la viteza si se catara in orice copac mult mai repede ca tine. Daca fluierul, petardele, spray-ul, galagia si bagajele aruncate nu au functionat si ursul ataca, incearca sa iti protejezi pe cat se poate fata si gatul. Ursul rar ataca omul pentru mancare si de obicei ataca pentru a se apara, pentru teritoriu sau daca are pui in zona, asa ca este foarte posibil sa scapi cu ceva zgarieturi si muscaturi serioase, dar neletale.

Acum ca te-am speriat destul cu ursul, sa iti spun si adevaratul pericol din aceasta vale: ploaia. In caz de viituri, canionul nu iti ofera mari sanse de supravieturire, o mare parte fiind compus dintr-un "tub" deschis sus.

NU INTRA IN CANION DACA SE ANUNTA PLOAIE!

Ca o ultima avertizare, ai grija la pietrele ce cad de pe versanti. O pietricica rostogolita de la 20 de m, poate face pagube destul de mari, iar in canion nu ai semnal la telefon.

Descriere traseu:

In aceasta tura am prins TransBucegiul in superbe culori de toamna, cu un cer albastru si senin si cu asfalt uscat. Vreme perfecta pentru tura noastra.

O prima oprire am facut la Bolboci, pentru cateva poze si dezmortit picioarele. Barajul este superb si privelistea pe vreme buna obliga la o pauza.

La Padina am parcat in camping si am plecat spre Pestera, urmand sa intram in traseu in scurt timp, in poiana marcata pe GMaps Valea Horoabei. Aici am dat de primele panouri ce ne anuntau ca urmeaza sa intram pe un traseu interzis, panouri pe care iti recomand sa le citesti cu atentie.

*Crucea verde nu este marcaj turistic si pe traseu abia daca se vede din cand in cand. Nu ca ai avea nevoie. Pana sus nu ai unde sa faci stanga - dreapta.

Odata ce ai intrat in padure, incepe distractia, poteca urcand abrupt, peste cascade si trunchiuri de copac doborate. In continuare treci prin mici tuneluri si peste paraiase si te rogi la Inorogul Roz Invizibil si la Monstrul Zburator de Spaghete sa nu se desprinda cablurile infipte bine in stanca, deasupra vailor stancoase de sub tine.

Usor-usor, traseul intra in partea cea mai frumoasa, poteca urmand traseul apei prin canionul tubular, unde vezi doar o fasie de cer si te cateri pe lanturi, cabluri si scari metalice, tot mai sus, spre padure.

Dupa aceasta zona superba, iesi, catarandu-te pe sub un bolovan, intr-o zona cu jnepenis si pereti inalti din stanca. De aici ai sanse mai mari sa te intalnesti cu animale salbatice, asa ca poti canta in voie melodia preferata si-l poti intreba suav pe cel de langa tine: "IA ZI, BA?!?! CAT E CEASU`?!?!". Raspunsul la intrebare trebuie musai auzit de la cel putin 1 km.

Dupa acesta zona de jnepeni poti urca pe drumul din dreapta, pentru a te intoarce repede catre Padina, sau poti merge catre stanga, urcand pieptis pe langa stana, catre drumul marcat ce se vede pe la jumatatea versantului.

Atentie! Daca mergi spre stanga si urci in drum, adaugi vreo 2-3 ore la traseu!

Odata ajuns la drumul mult mai circulat ca traseul de pana acum, trebuie sa mergi spre dreapta (spre Omu / Moieciu), urmand marcajul dunga rosie. Dupa o portiune destul de lejera, urmeaza o urcare ceva mai severa pana in saua unde drumurile se despart spre Saua Batrana si valea ce coboara spre Padina.

Din sa, am urmat marcajul triunghi rosu, prin valea ce te duce pana la Telecabina Padina, bucurandu-ne de peisaje stancoase si o coborare destul de lejera (totusi nu as vrea sa urc pe acel traseu).

De la telecabina, unde deja esti intr-o zona semi-urbana 😭, poti sa cobori pe langa schit si Pestera sau pe drumul auto daca vrei sa ocolesti mai mult, pana in campingul Padina.

Noi am stat la cabana doar pentru o ciorba si un paharel, dupa care am abandonat planul de a urca si la Podu` cu Florile (ultima poza) si am plecat direct catre Bucuresti, pe acelasi TransBucegi pe care am ajuns.

Dupa cum spuneam si la inceput, Traseul din Valea Horoabei este unul deosebit de frumos, chiar daca destul de solicitant si periculos. Eu unul cu siguranta o sa mai ajung pe aici pana la pensie si poate si dupa.

Follow #afkdeweekend for more!