Tura de iarna la Cabana Diham


Info:
Perioada:  19.01.2019 (1 zi)
Organizat de: AFK - Blog de Weekend
Pro:
     Peisaje de iarna. Aer rece si curat. Multa miscare.
Contra: 
     Traseu greoi pe zapada neinceputa. Ai nevoie de ceva echipament.
Album Foto:  Diham
Costuri aproximative: 50 - 100 RON / persoana (transport, mancare, etc.)
Moneda: RON

Obiective (link catre site informativ):


Traseu


Echipament recomandat:

- parazapezi
- rachete de zapada
- bocanci trekking
- sosete groase + sosete de schimb
- pantaloni impermeabili + subpantalon (daca e nevoie)
- tricou uscare rapida + tricou de schimb
- bluza termica sau polar
- windstopper
- manusi impermeabile
- ochelari de ski sau macar de soare
- fes / caciula / buff
- telefon cu baterie plina + baterie externa
- frontala
- rucsac de tura
- 2 litri apa / ceai
- mancare (banane, batoane proteice, ciocolata, alune, sandvisuri)
- fluier, bete trekking, si ce mai consideri necesar din lista: Bagaj

     Pentru plati noi folosim cardul Revolut. Din link iti poti comanda si tu unul, gratuit!

     Pentru o scurta dezmoreteala, binevenita dupa sarbatorile de iarna petrecute in Slovenia si Italia, am dat o fuga de o zi in Bucegi, cu intentia de a urca pana pe platou cu telecabina din Busteni.

     Pentru ca planul de acasa nu se potriveste mereu conditiilor meteo si pentru ca cei de la telecabina nu au anuntat ca aceasta nu mai este functionala de mai bine de o luna 😐, am fost nevoiti sa schimbam macazul si sa trecem de la o tura de pantofari cu telecabina la o tura de trekking prin zapada de peste 1 metru, pana la Cabana Diham.


     Am avut noroc de drum dezapezit pana la Gura Diham, asa ca am lasat masina in parcare si am intrat in traseul ce avea sa ne duca prin padure pana la popasul de pranz de la cabana.


      Din parcare urci cateva minute pe triunghi albastru pana la o intersectie in "Y", aici drumurile spre Poiana Izvoarelor si Cabana Diham despartindu-se, noi urmand sa mergem in dreapta.

     Am urmat traseul, pe sub brazi aplecati de zapada grea, pe sub si peste copaci cazuti si pe "drumuri" sapate de snowmobile, pana la un platou dotat cu uriase antene radio, o cabana parasita si un stalp cu cateva indicatoare turistice. De aici, am facut stanga (sau mai degraba am continuat acelasi drum, putin catre stanga), urmand acelasi triunghi albastru pana la o coama de unde am coborat catre Cabana Diham.


     Complexul de cladiri de la Cabana Diham este destul de vizibil (daca vremea o permite) din coama, dar ca punct de reper ai un gard din barne de lemn, un indicator turistic (noi abia l-am vazut sub zapada) si un brad gros in care cineva si-a montat un afis cu TAXI 👎.

     Din coama cobori lejer spre cabana (in dreapta), continui pe drumul marginit de brazi aliniati ca niste soldatei cuminti si gata, te poti bucura de un vin fiert, o ciorba calda sau un ceai fierbinte, in destul de spatioasa sala de mese a cabanei.

     Preturile sunt mai mult decat decente la bucataria cabanei, asa ca poti manca linistit o ciorba si o friptura aici cu 15-20 de lei.



     Dupa pauza de masa am optat pentru un alt traseu la intoarcere, asa ca am urcat din nou in coama Poienei Diham si am trecut pe traseul cu cerc rosu catre Pichetul Rosu.


     Alternativ se poate urma Cruce Albastra, acest traseu fiind putin mai lung, dar avand aceeasi destinatie (traseele se despart la un moment dat in padure si se reunesc la Poiana Izvoarelor).

     Drumul continua tot prin padure deasa, ocazional traversand diagonal pante destul de abrupte, dar in mare parte este destul de lejer (daca a fost deja facuta poteca sau nu a nins recent).


     De la Pichet (pe zapada si ceata gasesti doar un luminis cu cateva panouri), unde intalnesti din nou numeroase indicatoare, am intrat intr-o zona cu destul de multa ceata, asa ca a fost putin mai dificil de urmarit traseul Dunga Rosie pe care am mers pana la Poiana Izvoarelor si in continuare pana la Cabana Gura Diham.


     Aceasta portiune a fost ceva mai dificila si datorita zapezii ceva mai afanate si a potecii mult mai putin umblate, asa ca ne-am bucurat mult ca nu am plecat fara echipament adecvat la noi.

     Dupa ce era cat pe ce sa trecem pe langa Poiana Izvoarelor datorita cetii, am inceput coborarea catre Gura Diham prin padurea de foioase, drumul fiind mult mai usor de coborat acum fata de urcusul pieptis de la ultima intalnire, cand l-am urcat catre Malaiesti.

     De la intersectia de care am pomenit la inceput (unde am facut drepta spre C. Diham), am mai facut doar cateva minute pana la masina, unde ne-am dezechipat si am plecat spre Bucuresti.


     Traseul este unul destul de lejer, chiar si pe zapada, avand putine portiuni solicitante, zero zone cu pericol de avalansa si avand si trei cabane in caz de nevoie.



No comments:

Post a Comment

-----