Spania: CityBreak Toledo

https://afkdeweekend.blogspot.com/2018/04/spania-citybreak-toledo.html

Info:
Perioada: 28.01.2018 - 1 zi (Parte din tura de Madrid)
Dificultate: Muuult de mers pe jos prin oras, aglomeratie de turisti, noi am prins si ploaie.
Cazare: 10% reducere pe Booking.com
Album foto: Toledo
Costuri aproximative: 60 EUR / persoana (suma cuprinsa in estimarea de Madrid)
Moneda: EUR 



Obiective (link catre site informativ):
Traseu:
Harta e mai mult orientativa. 
Ai ce vedea prin toata zona veche a orasului asa ca uita de harta si plimbate pe strazi toata ziua.




     Asa cum spuneam si in articolul precedent [ Spania - CityBreak de primavara in Madrid ], in ziua de duminica a acelui weekend, am tras o fuga pana in mirobolantul orasel medieval Toledo, candva capitala a Spaniei si un oras infloritor.

     Pentru a ajunge aici am plecat din Gara Atocha, reconstruita dupa atentatul din 2004 intr-un stil cu totul aparte, in interior aflandu-se o padure tropicala pe aleile careia te poti plimba in voie cat iti astepti trenul.

Ore si preturi: MADRID - ATOCHA CERCANIAS spre TOLEDO => 20,60 EUR dus-intors (2018)

     Noi am luat bilete direct din gara (se pot achizitiona si online), doamna de la casierie explicandu-ne ca este de preferat sa luam bilet dus-intors (atentie: ora fixa de intoarcere).

     Din start o sa te sfatuiesc sa iti planifici toata ziua pentru vizitarea orasului, noi am avut la dispozitie doar vreo 6-7 ore si au fost mult prea putine pentru explorarea orasului, chiar si in stilul nostru vitezoman. Planuieste pentru un 09:00 - 19:00 sau chiar mai mult si nu iti va parea rau.

     Odata ajuns la gara poti opta pentru un HopOn - HopOff ce pleaca din curtea garii (cred ca dupa fiecare tren) sau poti pleca pe jos catre Puente de Alcantara si Castelul San Servando (20 min pe jos) ce iti ofera prima idee despre ce te asteapta in aceasta tura (Later Edit: Prima idee o ai din gara ce seamana binisor cu un palat :D).

*Prin oras nu am vazut toalete publice, asa ca nu strica o oprire la toaleta de pe peronul garii.

     La castel nu prea ai la ce urca, acesta functionand de cativa ani ca si hostel iar accesul este rezervat clientilor, deci drumul pana sus se justifica doar daca vrei sa vezi o panorama a orasului din spatele hostelului, dar asta inseamna sa pierzi ceva timp pana acolo si inapoi).




     Dupa ce treci de pod si poarta, poti urca treptele din dreapta spre un punct de belvedere (noi o sa le coboram la final) sau poti urca pe stradute catre una dintre pietele importante ale orasului, Zocodover, unde se afla numeroase terase si restaurante si de unde poti pleca in orice directie pentru a vizita orasul.

     In stanga pietei se gasesc impozantele muzee ale armatei (de care noi nu ne-am apropiat deoarece am realizat ca vizitarea orasului ne va lua destul de mult), un punct de belvedere si biblioteca publica. In fata ... aproximativ ...se merge catre uriasa Catedrala din Toledo, o superba cladire construita in stil gotic pe care am admirat-o doar la exterior, dar care am inteles ca are un set de picturi deosebite la interior asa ca se merita coada si taxa de intrare de 12,50 EUR. Poate data viitoare ... :)

     In dreapta se merge catre punctul de belvedere despre care vorbim la final.


     Lasand in spate catedrala, ne-am indreptat catre o alta cladire de acest fel, Biserica San Juan de los Reyes si ale sale ziduri ornate cu lanturi.

     In drum spre biserica am trecut in graba si pe langa Museo del GrecoSinagoga de Santa MarĂ­a La Blanca si inca doua - trei cladiri cu aspect deosebit aflate pe aceeasi strada, dar si pe langa puncte de belvedere unde am admirat peisajul si peretii stancosi "napaditi" de porumbei.


     La San Juan nu am intrat, desi probabil se viziteaza pe undeva, dar ne-am bucurat de privelistea oferita de platoul din fara bisericii unde am tot incercat in fel si chip sa prindem cateva cadre cu toata cladirea.

     Dupa pauza de aici am coborat spre podul San Martin ce poate fi admirat dintr-o mica gradina ascunsa intre zidurile fortificatiei, iar in continuare am urcat din nou spre San Juan pentru o alta pauza de hidratare (sunt vreo 3-4 terase in zona) si pentru o scurta vizita la Puerta del Cambron, una dintre numeroasele intrari in vechiul oras.



     Undeva in centrul orasului am dat peste Iglesia de San Idelfonso, ce are o arhitectura interesanta si ce ne-a ispitit sa urcam in ale sale turle pentru o panorama a orasului.

     Vizitarea se face contra unei taxe de 2,80 EUR [Orar si taxe], bani bine cheltuiti, deoarece aceasta biserica este mai putin aglomerata iar privelistea oferita de acoperis chiar merita cele cateva scari usor de urcat :))

*Trecerea intre cele doua turle se face pe deasupra acoperisului. Posibil ca poarta dintre turle sa fie inchisa (de vant) dar nu este incuiata deoarece acesta este traseul turistic.


     Urmatorul obiectiv a fost Puerta del Sol, unde spre deosebire de Madrid inca a ramas o veche poarta de intrare in oras, dupa care am coborat pe langa Iglesia de Santiago del Arrabal spre Puerta de Bisagra cu impresionantele sale turnuri rotunde si Puerta de Alfonso, una dintre cele mai interesante porti din pras, deoarece pare ca a fost construita si reconstruita de nenumarate ori de-a lungul timpului.


     Spre seara am plecat catre gara, plimbandu-ne printre ziduri vechi, pe stradute pavate, pline de magazine cu arme medievale, facand ultimul popas la o terasa de belvedere unde am prins si un urias curcubeu dublu ce ne-a urat un frumos "La revedere!"


     Am parasit orasul prin aceeasi poarta ca la intrare, de aceasta data coborand scarile mentionate la inceputul articolului.

     In drum spre gara am coborat putin si spre raul Tagus, ce ocoleste fortificatiile orasului, pentru cateva poze in mica delta, dupa care ne-am luat ramas bun de la acest fermecator oras, cu parerea de rau ca nu am prins si un apus aici.


     Vizitarea orasului este o idee foarte buna pentru cei ce se regasesc ca noi, cu prea multe zile ramase in Madrid :)) si nu pot decat sa ma bucur pentru ca Geo a propus acest CityBreak in CityBreak (Inception style) in locul unei vizite pe la obiective mai putin interesante in capitala.

     Cum recomandam si la inceput, planifica pentru o vizita prelungita in oras deoarece sunt multe de vazut si este pacat sa ratezi obiective de aici doar pentru a ajunge pe lumina inapoi in Madrid.





No comments:

Post a Comment

-----