Halloween la Odorhei

https://afkdeweekend.blogspot.com/2019/01/halloween-la-odorhei.html

Info:
Perioada:  27-28.10.2018 (2 zile)
Pro:
     Obiective faine, distractie, tura lejera de plimbare.
Contra:   
     Multe ore pe drum.
Album Foto:  Halloween la Odorhei
Costuri aproximative:  450 - 500 RON / persoana (organizare, mese, alte cheltuieli)
Moneda: RON

Obiective (link catre site informativ):

Traseu:


     Eeeeh, dragii mosului, a venit vremea sa mai facem o tura ca pe vremuri, cu multa nebunie pe autocar, cu muzica si alcoale, cu plimbat prin locuri faine din tara si multa voie buna.

     De aceasta data, am plecat pentru un alt Halloween marca Lost in Travel, catre zone mai "Nem tudom" ale Romaniei, mai specific, Odorheiu Secuiesc.

     Tura de weekend ne-a purtat prin locuri foarte faine pe care, in ciuda lipsei de amintiri cauzata de visinata de Braila pe care Narcis o furnizeaza din belsug la fiecare tura, o sa incerc sa ti le descriu.


     Cum din nici o tura nu poate sa lipseasca elementul arhitectural denumit popular biserica, am oprit pentru prima pauza la Drauseni, unde am vizitat o fortificatie lasata in paragina, dar ce parea ca este in proces de restaurare.

     Pentru acces in curte va trebui sa intrebi prin vecini de cheie (asta daca nu te-ai interesat din timp si ai un numar de telefon de la primarie, ceva). In interior poti da un ocol bisericii (exista si o toaleta in spatele curtii, daca te risti) si poti urca si in turnul inalt cu priveliste 360 grade. Accesul este gratuit, dar o mica donatie, pentru deranj, doamnei cu cheia nu strica niciodata.


     In Odorhei am vizitat un atelier foto ce foloseste lumina naturala si aparatura de prin 1870, unde l-am avut ca ghid pe d-nul Arpad, mostenitorul atelierului si al artei fotografice.

     Atelierul este compus din cateva camarute, iar turul nu dureaza mai mult de 30 de minute. Se viziteaza camera muzeu, atelierul propriu-zis, camera obscura si depozitul in care se restaureaza si editeaza filmele vechi.

     Dupa vizita, am dat o fuga prin piata centrala pentru un langos mai bun ca in Budapesta, dupa care am plecat spre urmatorul obiectiv de astazi.


     La baraj, toata lumea a ignorat peisajul, pentru ca undeva sus, deasupra teraselor de beton, un cerb si o caprioara se uitau curiosi la noi ca doua statui vii.

     Dupa ce animalele si-au reluat plimbarea de seara, am traversat catre dig si ne-am tras in poze cu luciul apei si insula din mijloc.



     Imediat langa baraj se afla si "Parcul de animale salbatice Ivo", de fapt un teren de vanatoare ce dubleaza si ca parc natural si atractie pentru fotografii mai mult sau mai putin profesionisti.

     Tarifele de acces le gasesti pe site, dar probabil pentru grupuri au si reduceri. Contacteaza din timp pentru programare.

     La intrarea in parc esti intampinat de animale feroce ... caluti islandezi dresati sa atace musafirii si sa le manance pufuletii, iar mai departe esti condus catre locurile in care se pot observa cerbi si caprioare in cadrul natural.

     Spre sfarsitul turului treci si pe langa zona ingradita a porcilor mistreti, dupa care te poti intoarce pe un alt drum catre parcare.

*Sorry de calitatea unor poze dar am zis sa nu risc blitul seara, in zona cu mistreti si caprioare 😀


     La cazare ne-am indopat bine cu mancaruri traditionale, ne-am facut plinul de licori bahice de la magazinul de langa pensiune si am dat drumul dezmatului horror ce a durat pana spre orele 2-3 dimineata.


     Statuia Inima lui Isus are aproximativ 22 m, este construita din otel inoxidabil si fier si se poate vizita si prin interior, pe o scara ce urca pana in capul statuii, unde exista o platforma de observatie.

     Din Bisericani faci cam o ora jumatate pe jos pana la statuie, iar daca vrei sa urci cu masina personala ... sper ca ai ceva de teren pentru ca altfel nu ajungi. Pentru urcus noi am avut un tractor cu remorca speciala pentru turisti, plus o masina de teren apartinand celor de la cazare.

     Pe scari incap destul de multe persoane, iar la fiecare etaj exista platforme de trecere pentru urcare-coborare. In capul statuii nu incap mai mult de 3 persoane dar preferabil sa urcati doi cate doi, pentru ca spatiul este destul de mic si o sa vrei sa te "rotesti" putin pentru a vedea intreaga panorama.




     O oprire scurta am facut, tot langa Odorheiu Secuiesc, la mormantului lui Orban Balazs, un scriitor cu multe publicatii despre tinutul secuiesc.

     Aici se gasesc 14 porti din lemn, sculptate in stil traditional secuiesc, ce duc de la strada pana la monumentul aflat ceva mai la deal.



     In apropiere de localitatea Mercheasa, am lasat autocarul si ne-am plimbat vreo 2 km pe jos pana la o padure din basme, un loc in care te asteptai sa-l gasesti pe Fat Frumos in lupta cu Zmeul sau sa te intrebe Baba Cloanta cat e ceasul.

     Poate era oboseala, poate berile si visinata consumate pe drum 😨, dar locurile alea iti dadeau o senzatie ... nu stiu ... de antic, de fantastic, de ... altceva. Cu siguranta trebuie sa mai ajung pe acolo odata. #aliens

     Obiectivul nostru a fost sa ajungem la copacul cu diploma de "Cel mai batran copac din Romania", un mastodont cu circumferinta (peste tot pe net gasesc diametrul ... 😐) de peste 9 m si cu o inaltime de 20 m.

     In jurul copacului a fost ridicat un gard care sa-l protejeze de animale si din cate am vazut, nu era foarte afectat nici de animale de natura bipeda, ce au obiceiul de a distruge orice e frumos si natural.

     Langa urias se gaseste si o buturuga scobita, numai buna pentru fotografiat, iar intreaga zona este impanzita de copaci masivi si antici.



     Despre Racos si minunile lui am mai scris in cele doua ture in care am ajuns pe aici pana acum [Racos], dar pentru o lectura mai detaliata poti intra pe articolul din link, unde Ioana Povestitoarea descrie pe larg zona.

     Pe scurt, aici se gaseste craterul ultimului vulcan activ de pe teritoriul Romaniei, un lac cu apa de culoare faina (mai ales pe soare) si uriase coloane de bazalt, toate intr-o zona pe care o poti strabate la picior intr-o ora-doua.

     Cum noi am ajuns aici seara tarziu, cam nema poze 😥, dar gasesti suficiente in celelalte articole sau pe net.


     Da, toate acestea in doar doua zile faine, cu veselie si distractie.

     Sper sa iti fie de folos informatiile si ca o sa te bucuri si tu de aceste locuri frumoase, in weekend-ul acela in care nu aveai idee ce vei face pana nu ai citit aici 😁

Follow #afkdeweekend for more!



No comments:

Post a Comment

-----