Maroc - Partea IV: Casablanca, Rabat, Roma si Sofia

https://afkdeweekend.blogspot.com/2018/01/maroc-partea-iv-casablanca-rabat-roma.html
Obiective (link catre site informativ):
Traseu:
Majoritatea traseului a fost prin aer dar na, ca de obicei, Google Maps refuza mai multe tipuri de transport

Info:
Perioada: 25.11 - 3.12.2017 - 9 zile
Dificultate: Praf, cladura, praf, zeci de ore pe microbuze, praf, ore pierdute prin aeroporturi, praf.
OrganizatorCalatoreste Haihui / Lost in Travel
CazareAmour d' Auberge (Marrakech) / Ksar Kaissar (Ouarzazate)
Album FotoMAROC
Costuri aproximative: ~500 EUR (~2.500 RON) / persoana
Moneda:  MAD (Dirham Marocan) / EUR (Euro) / BGN (Leva)


     Ca de fiecare data, inainte de plecare, asigura-te ca ai pus tot ce trebuie in bagaj si ai toate informatiile necesare pentru tura ce urmeaza. Poti consulta ghidul de mai jos pentru un check-list si alte informatii (click pe poza):


     Acesta este ultimul articol din tura de Maroc, asa ca, indicat ar fi sa arunci intai un ochi peste articolele anterioare:


Maroc - Partea I: Marrakech

https://afkdeweekend.blogspot.ro/2018/01/maroc-partea-ii-essaouira.html
Maroc - Partea II: Essaouira


Maroc - Partea III: Ait Benhaddou, Sahara si Cascadele Ouzoud

     Dupa cateva zile in care am alergat de colo-colo prin Maroc, a venit si ziua in care trebuie sa ne luam ramas bun si sa plecam spre casa.

     Asa cum spuneam si in articolul precedent, tura aceasta intoarcerea nu a fost una normala ci un fel de mini Secret Trip in care colindam jumatate din Maroc si jumatate de Europa in doua zile.

     Prima zi a inceput cu imbarcarea in microbuze si drumul pana in Casablanca, orasul facut faimos de filmul cu acelasi nume din 1942.

     Aici nu am vizitat vreun club de noapte cu patron pus pe fapte mari, ci o impresionanta moschee ce atrage privirile oricui de la mare distanta.

     Moscheea Hassan II este cea mai mare moschee din Maroc si printre cele mai mari din lume, ce dispune de un laser in varful minaretului, acoperis retractabil si o curte mai mare decat un stadion de fotbal.

     Vizitarea se face cu ghid, contra cost si numai la anumite ore [ Orar si preturi ] asa ca daca vrei sa vizitezi, intereseaza-te din timp la ce ora poti intra.

*La intrare primesti o plasa in care iti poti transporta incaltamintea pe durata vizitei. Asta asa...ca info...sa nu ajungi acolo cu sosete gaurite si purtate 5 zile :))

     In rest, pozele cred ca descriu cel mai bine acest obiectiv ce trece de latura religioasa si isi planteaza bine fundatia in sfera turismului arhitectural si a artei.


     Tot in Casablanca am calcat si in ultimul tourist trap din Maroc, ghizii indrumandu-ne catre un restaurant cu preturi destul de mari ...in conditia in care langa el se afla un Pizza Hut si o piata cu mini-restaurante. :|


     Urmatoarea oprire a fost in capitala Marocului, cosmopolitul oras Rabat, o oaza de civilizatie unde am vazut doar putine femei acoperite integral, in general putine persoane imbracate in djellaba si unde influentele europene se vad la tot pasul.

     Ca sa nu credem totusi ca am parasit lumea islamica, popasul din Rabat a fost intr-un loc cu multa istorie, in piata ce adaposteste Turnul Hassan si Mausoleul lui Mohammed V, ambele monumente de importanta istorica si de asemenea cu mare atractie la turisti.

     Turnul si coloanele de langa sunt ramasitele unei moschei ce nu a mai fost finalizata, moschee ce trebuia sa fie cea mai mare din lume dar a carei constructie a fost oprita la moartea ctitorului.

     Mausoleul este dedicat regelui Mohammed V si fiilor sai si este considerat o opera de arta arhitecturala.

     Accesul in piata este gratuit dar trebuie avut grija la buzunare in multimea de vanzatori ambulanti si turisti. Zona de la intrare si mausoleul sunt foarte aglomerate.

     In turn nu stiu daca se poate urca dar mausoleul se viziteaza, tot gratuit, daca reusesti sa iti faci loc printre zecile de persoane ce se lupta sa intre pe una dintre usile de acces.


     Pe seara am ajuns la aeroportul din Rabat de unde am zburat pana in Roma, oras vizitat fix inainte de tura de Maroc :)).

     Pentru ca aveam de stat cateva ore pana la urmatorul zbor, Narcis a inchiriat un autocar ce ne-a facut un mini tur al Romei pe timp de noapte, in care am revizitat cateva obiective ca Piata Navona, Fontana di Trevi, Coloseumul si Panteonul.

     Am avut de asemenea ocazia sa asistam si la un jaf...cred :-? Pe un pod unde isi desfasurau activitatea cativa comercianti de canabis si alte alimente ilegale, un negru la vreo 2 metri ce "vindea" bratari si alte bazaconii ameninta cativa tineri localnici care incercau sa recupereze ceva de la el (probabil un telefon sau un portofel din ce am inteles). A aparut si politia intr-un final dar nu cred ca au facut ceva intrucat individul fugise. Anyhow, ideea era ca in atatea zile in Maroc (tara din lumea a III-a) nu am vazut nimic de genul asta, iar in doar o ora in Roma (apogeu al lumii civilizate) am si asistat la ceva ce se raspandeste amenintator prin toate punctele majore de atractie turistica, o invazie a cersetorilor-talhari ce prin metode ca "bratara, "trandafirul" sau alte tehnici asemanatoare transforma locuri superbe in capcane de care multi se feresc. :(



     Odata finalizat turul nocturn al Romei ne-am intors la aeroport de unde am plecat sa luam un mic dejun in Sofia.

     Pana acum am ajuns in Bulgaria de vreo 8-9 ori, dar in Sofia nu am ajuns mai mult de cateva minute, in tranzit cu autocarul. In aceasta tura am avut ocazia sa vad si o parte din capitala vecinilor, oras de care nu am auzit mai nimic bun din punct de vedere turistic, nici macar Google Trips nereusind sa gaseasca prea multe puncte de interes in afara catorva muzee si biserici.

     Astfel, am vizitat si noi ca toata lumea catedrala Alexander Nevsky, de departe cea mai cunoscuta cladire din Sofia si biserica Sfanta Sofia ce se afla peste drum de catedrala.


     Asa se termina aceasta tura maraton, noua zile in care am colindat locuri fantastice, am cunoscut oameni interesanti si am invatat despre culturi mult diferite fata de ce am vazut pana acum.

     Nu stiu daca ma voi intoarce prea curand in Maroc (asa am zis si de Roma si am ajuns dupa nici o luna :)) ) dar pot spune cu mana pe hardul extern ca a meritat oboseala acestei excursii si amintirile din Maroc nu vor disparea prea curand.

- Tajine, Cous-Cous, Yalla -Yalla! 



No comments:

Post a Comment

-----