EuroTrip 2019: Bratislava


Info:
Perioada: 3.05.2019 (1 zi)
Organizat de: AFK - Blog de Weekend
Pro:
     Ieftin, curat, usor de facut la pas.
     Relativ putini turisti si aglomeratie.
Contra: 
     Putine obiective turistice.
Album Foto: EuroTrip 2019 - Bratislava
Cazare: 
     Jugendgรคstehaus Brigittenau - Viena
Costuri aproximative: 
     250 RON - 50 EUR / de pers. (transport / mancare / bere) (+costurile cu Viena)
Moneda: EUR

Obiective (link catre site informativ):

Harta

     In acest EuroTrip de 2019 am ajuns, dupa cum spuneam si in articolele precedente, in Praga, Viena si Bratislava; si daca in primele episoade am povestit pe indelete despre Praga si Viena, in acest articol vorbim despre Bratislava.



     Pentru ca am avut doar bagaj de mana si tura a durat in total 8 zile, a trebuit sa ne facem rucsacii cu grija si sa luam la noi doar strictul necesar. Ai aici un ghid despre cum sa pregatesti o tura: Sfaturi Utile!

     Nu uita sa bagi in rucsac o pelerina de ploaiesmartphone cu roamingbocanci trekkingpantaloni trekkingwindbreakeraparat fotoochelari de soarerucsac de drumetiebluza termica sau tricou si pentru urgente un fluier.

     Pentru plati am folosit aproape exclusiv, in toate trei tarile, cardul Revolut, cu care am achitat peste tot, de la supermarket, la restaurant si chiar pe la intrari in obiective.

     Din banner-ul de mai jos iti poti comanda gratuit propriul card Revolut si la activare primim si noi o bere (nu din banii tai, chill ๐Ÿ˜œ):


Zboruri, transfer si transport

     Datorita perioadei Pastelui si a liberelor de 1 Mai, preturile pentru zboruri si cazari au fost exagerat de mari, dar am avut noroc cu un error fair anuntat de o alarma setata pe Kiwi.com si am zburat la plecare cu Austrian Airlines, cu doar 30 EUR de persoana ๐Ÿ˜‚ (normal trebuia sa dam cam 130-150 de persoana dus intors). Alternativ, se gasesc zboruri cu Laudamotion, ce opereaza sub Ryanair si au teoretic preturi mai mici.

     De la aeroportul din Viena poti lua un tren OBB pana la Gara Centrala sau Wien Mitte (modalitati de transfer), pana la care faci cam 30 de minute. Fata de trenurile CAT, taxi sau shuttle (care fac tot cam atat dar costa considerabil mai mult), OBB costa doar 4,00-5,00 EUR (au discount de grup de la 2 persoane in sus pe bilet). Biletele se iau de la aparate si se pot plati cu card, iar noi am dat 8,80 EUR pe un bilet de 4 persoane - dus.

     La intoarcere poti lua acelasi tren de la Wien Mitte sau un tren din Gara Centrala. Recomandam Mitte, pentru ca se afla intr-un mall si ai si un parc fain langa, in caz ca mai ai timp de pierdut pana la zbor.

     Pentru tura in Bratislava am luat de la Gara Centrala un autobuz RegioJet (๐Ÿ‘ˆ program) (se iau din statia de autocare de langa gara - GMaps), pentru care am cumparat bilete din timp, de pe telefon. Costul este de 5,00 EUR pe sens si poti sa platesti lejer cu Revolut.

*La retur am avut o eroare de plata cu Revolut-ul, dar am primit banii inapoi imediat.
*In Bratislava, in autogara de sub pod (unde cobori), au si casierie pentru bilete offline.

     Zona turistica din Bratislava este destul de mica, asa ca de transport in comun nu se pune problema. Daca vrei sa ajungi la obiective mai indepartate de centru, ai aici lista de preturi: Transport in comun.



Mancare si bautura:

     Din pacate timpul nu ne-a permis sa pierdem vremea prin restaurante, dar pe centru se gasesc numeroase terase, restaurante si alte asemenea stabilimente unde iti poti potoli foamea si setea cu preparate locale sau cu produsele omniprezentelor fast food-uri.

     Cel mai interesant local este Restaurantul OZN, de pe podul Most SNP, unde la niste preturi demne de altitudinea la care se afla, poti lua o cina de neuitat.


Cheltuieli:

     Cum Slovacia are de cativa ani buni EUR si turismul in Bratislava nu o duce chiar asa rau, preturile sunt destul de ridicate in zona centrala, dar nu in mod exagerat. Oricum, preturi mai mari ca in Bucuresti. ๐Ÿ˜ฃ

Supa la 5,00 - 6,00 EUR
Paste: 10,00 EUR
Meniu: 12,00 - 30,00 EUR
Bere restaurant: 2,00 - 3,00 EUR
Bere magazin: 0,50 - 2,00 EUR
Intrare Castel: 10,00 EUR
Vizitare OZN: 7,40 EUR ziua / 9,90 EUR noaptea
O calatorie urban: 0,70 - 3,60 EUR (vezi link mai sus)

Pentru mai multe detalii: Price of living - Bratislava


Siguranta si interactiune cu localnicii:

     Noi ne-am plimbat o zi intreaga, atat prin centru cat si prin cartiere mai ... putin turistice ๐Ÿ˜…, dar nu am intampinat probleme nici de securitate, nici in dialogul cu localnicii.

     La magazine am platit doar cu cardul, asa ca nu am avut nevoie de foarte multa interactiune, dar ca in orice oras turistic, engleza este de baza.

     Chiar daca nu am avut parte de aglomeratie si nici nu am ajuns prin locuri prea dubioase, reamintim regulile de baza:

  • nu pastra toti banii intr-un singur loc;
  • lasa un set de copii dupa acte la cazare;
  • nu te plimba singur noaptea prin parcuri sau zone dubioase;
  • tine rucsacul in fata ta in aglomeratie;

Obiective turistice:

     Cum spuneam si in intro, orasul nu are foarte multe obiective turistice notabile, asa ca daca te tin picioarele, poti vedea cam tot ce este de vazut intr-o zi.



  • Castelul Bratislava
    • Acces gratuit in curte si gradini
    • 10,00 EUR vizita interior
    • Timp de vizitare: 1-2 ore
     De departe cel mai cunoscut obiectiv turistic al orasului, castelul este construit pe un deal destul de inalt, asa ca este vizibil din foarte multe puncte ale orasului.

     Poti ajunge la castel din aproape orice directie, peste tot existand poteci, scari sau strazi ce duc la curtea situata deasupra Dunarii.

     Noi am ajuns aici dinspre oras si am stat jumatate de ora, la o bere, pe terasa din fata parlamentului. Jur ca am crezut ca e un muzeu ceva ๐Ÿ˜‚ altfel nu stateam sa ne facem poze cu berile acolo ๐Ÿ˜†. In caz ca vrei sa te bucuri de peisaj, ai grija cu alcoolul pentru ca probabil se dau amenzi.

     Dupa ce ne-am racorit cu berea locala, am intrat in curtea castelului (gratuit) unde ne-am catarat pe ziduri pentru o priveliste mai ampla a cursului Dunarii, dupa care am coborat catre poarta Sigismund pentru cateva cadre cu superbele scari in serpentina, iar la final ne-am plimbat prin frumoasele gradini din spatele castelului.

     In castel nu am intrat, pentru ca suntem satui de camere bling bling, dar am inteles ca interioarele sunt perfect restaurate si intretinute, asa ca daca ai 10,00 EUR si timp la dispozitie, poti da o tura si prin muzeul interior.


  • Centrul Vechi
    • Timp vizitare: 1-2 ore (daca nu intri la muzee sau stai la terase...)
     Chiar daca am ajuns aici pe un inceput de ploaie, zona veche a orasului ne-a fermecat cu cladirile vechi, terasele primitoare si strazile pavate, marginite de tarabe cu souveniruri.

     De la statia in care cobori din autocarul de Viena, mergand spre centru, treci pe langa Catedrala S. F. Martin, prin piata Hviezdoslavovo - unde gasesti monumente religioase si tarabele de care povesteam mai sus, fantani arteziene si mici piete, iar daca urmezi grupurile de turisti, undeva pe stanga ai ocazia sa stai la coada pentru a face o poza cu un simbol al orasului, statuia "Man at work" - om la munca, ce reprezinta un muncitor al sistemului de canalizare.




     Continuand pe langa omuletul din trotuar, mai treci pe langa cateva statui si ajungi in Piata Centrala, unde gasesti alte monumente si statui, dar si primaria veche cu al ei acoperis colorat.

     Dupa primarie, langa parcul Franciscan, gasesti si o toaleta publica curata (50 centi parca).


     Ultima zona notabila a centrului o reprezinta Poarta lui Mihai (Michael`s Gate), unde gasesti multe cladiri vechi, conectate de arcade pe deasupra strazilor si cu turnuri gotice acoperite cu tabla verde specifica vremurilor.

     Aici iti recomand sa intri la Muzeul Armatei [5,00 EUR], din interior putandu-te urca in turnul lui Mihai, pentru a te bucura de o panorama asupra intregului oras. (lucru pe care noi nu l-am facut pentru ca nu ne-am documentat din timp si am trecut cu capul sus, mandri si nestiutori, prin arcada de sub turn  ๐Ÿ˜“).




     Palatul Grassalkovich este resedinta presedintelui slovac si este supranumit Casa Alba a Slovaciei, iar ca obiectiv turistic este de bifat pentru fantana arteziana din piata din fata, portile in stil Buckingham si gradinile din spatele palatului, toate vizitabile gratuit. Interiorul este deschis publicului doar o zi pe an.

     In timpul saptamanii, la ora 12:00 exista si un mic schimb de garda in curtea din fata cladirii.

     In spatele palatului, dupa gradini, se poate vizita si parcul din fata Guvernului slovac.


     Ceva mai departe de centru, dar intr-o zona destul de linistita, poti vizita o biserica putin deosebita, fiind in totalitate vopsita in nuante de albastru.

     Biserica se poate vizita la exterior oricand, dar pentru interior trebuie sa ajungi in timpul programului afisat aici: site oficial.



     Daca tot esti in zona, poti face o scurta plimbare si pe podul vechi, folosit acum exclusiv pentru tramvaie si pietoni.

     Fiind la distanta destul de mare de zona centrala, podul ofera o priveliste panoramica destul de faina si te scoate si din aglomeratia si zgomotul orasului.


  • Restaurantul OZN
    • Timp de vizitare: 1-2 ore
    • Acces: 7,40 EUR ziua / 9,90 EUR noaptea
      • Gratuit daca iei masa la restaurant
     Cum spuneam si la inceput, acesta este unul dintre cele mai interesante restaurante, dar este si un obiectiv turistic de bifat in oras, avand in vedere panorama oferita de inaltimea platformei de vizitare.


     Alte obiective la care noi nu am mai ajuns, dar care au ramas pe lista pentru o tura viitoare:



     De final, nu pot spune ca Bratislava ne-a impresionat foarte tare, dar dupa cateva zile in Praga si Viena nu cred ca sunt multe orase care ar fi putut sa o faca, asa ca speram sa revenim pe vreme mai buna, pentru a intelege mai bine de ce mii de turisti aleg anual acest oras pentru vacante si city break-uri.

Follow #afkdeweekend for more!




No comments:

Post a Comment

-----