Coasta de Azur - Partea II: Eze

Obiective (link catre site informativ):
Traseu:

Info:
Perioada: 11-15.10.2017 - 5 zile
Dificultate:  Multe ore pe autocar (sau tren). Multi km de mers pe jos prin orase.
Organizat de: Terra Incognita - from mystery to history
Cazare Nisa: Ibis budget Nice Californie Lenval
Album Foto: Coasta de Azur
Costuri aproximative: ~ 550 EUR (~2.500 RON) / persoana
Moneda:  EUR (inclusiv in Monaco)

     Datorita dimensiunii articolelor despre ture lungi...si datorita faptului ca in ultima vreme nu mai am timp nici de prelucrat pozele din articole, am decis sa sparg articolul despre Coasta de Azur in patru, cate un articol pentru fiecare oras vizitat.

   
     Din Nisa am plecat dis de dimineata cu autobuzul 100 (merge catre Monaco) catre un sat turistic absolut fascinant, Eze.

     Prima oprire a fost in Eze-Sur-La-Mer, de unde se poate urca la pitorescul satuc folosind "Poteca lui Nietzsche", un traseu destul de abrupt dar folosit de multi turisti sau cu autobuzele 82 sau 112 (verificati rute si ore inainte), autobuze ce vin foarte greu si aparent au tendinta sa nu vina deloc cateodata...noi am asteptat vreo 2 ore :((.

     De preferat cititi articolul din link pentru mai multe detalii: Info autobuz Nisa - Eze.



     Dupa ce am reusit sa urcam pana in sat, ne-am strecurat printre masini "de fitze" catre punctul cel mai inalt al localitatii, vechiul oras-cetate construit pe la 1.400, unde urma sa vizitam o gradina botanica. Boring, right? :))

     Eh, spre surprinderea mea, asteptarea autobuzului a meritat, partea medievala a orasului fiind de-a dreptul superba.

     Dupa un scurt urcus pana la ziduri, am ajuns la poarta de intrare in oras, de unde se poate admira o frumoasa gradina privata, ornata cu statui reprezentand diferite animale in marime naturala dar si o supeba priveliste asupra coastei marii Mediterane.


          Stradutele cetatii sunt inguste si napadite de numeroase terase, restaurante si magazine de suveniruri printre care trebuie sa te strecori pentru a naviga labirintul intortocheat ce duce catre punctul cel mai inalt al cetatii, gradina botanica Jardin Exotique.

*Pentru masa recomand fast-food-ul de la inceputul strazii (pe dreapta) spre cetate. Mancarea este OK si preturile decente. Atentie la bere, a fost 7 EUR paharul :((
*Intrarea in cetate este gratuita, doar intrarea in gradina se plateste.
*Inainte de plecarea in cetate, verificati in statia de autobuz orele de plecare.
*Langa statie se afla si un magazin decent pentru suveniruri


     Dupa plimbarea prin oras, am vizitat si Jardin Exotique, gradina botanica axata pe cactusi in care daca ai petrece jumatate de zi, nu ai considera timpul pierdut.

     Intrarea in gradina costa 6 EUR dar se fac si reduceri pentru grupuri cu ghid autorizat. Mai multe detalii aici: [Info].

     Despre gradina, de povestit in cuvinte nu pot povesti mare lucru. Multe alei, statui, cascade, sezlonguri si sus de tot, un platou cu o priveliste ...pfff...baterie si spatiu pe card sa ai.

*In gradina nu sunt toalete, snak-baruri sau terase dar exista surse de apa potabila


     Dupa ce ne-am plimbat pe toate aleile gradinii, am mai dat o tura prin cetate, am mancat la fast-food-ul de langa statia de autobuz si am plecat spre Nisa cu un alt autobuz decat la sosire (aceeasi statie), acesta avand un traseu paralel dar la o altitudine ceva mai mare.



     Eze cu a sa gradina reprezinta un punct de interes turistic de neratat daca ajungi in zona si mai ai noroc si de vreme buna. Plimbarea pe stradutele cetatii si pe aleile gradinii sunt mai mult decat recomandate pentru orice iubitor de istorie si natura.


     Urmeaza tara lux-ului, a iahturilor si mai ales a cazinourilor, micutul dar fermecatorul oras-stat, Monaco.


No comments:

Post a Comment

-----