EuroTrip 2018: Barcelona

Info
Perioada:  26.05 - 2.06.2018 (8 zile)
Dificultate:
     Putin somn daca vrei sa vezi cat mai mult din locatiile prin care ajungi.
     Exagerat de mult de mers pe jos.
     Cheltuieli ceva mai mari fata de o tura de weekend si mult mai multe pregatiri si "cercetare".
Cazare:
     Milano: Hotel La Pace
     Barcelona: Hostal Lesseps
     Bordeaux: Hotel du Parc
     Click pe link pentru 10% discount - Booking.com
Album Foto:  Barcelona
Costuri aproximative:  770 EUR ~ 3.600 RON / persoana (zboruri, cazari, intrari, etc.)
Moneda:  EUR

Jucarii: BocanciOchelari de soarePantaloni trekkingPerna gonflabilaSmartphone cu roamingWindbreaker

Obiective (link catre site informativ):

Traseu:

*Harta este mai mult orientativa, cu principalele obiective. In Barcelona oriunde mergi gasesti ceva fain de vazut.

Episodul 1: Milano
Episodul 2: Lacul Como

Daca prima data cand am ajuns in Barcelona nu am avut idee ca vom ajunge aici, de aceasta data ne-am setat superbul oras ca obiectiv principal si ne-am pregatit pentru zile caniculare si zeci de kilometri de asfalt incins.

Din Milano am zburat catre Barcelona cu un avion al companiei Vueling, ce ne-a lasat la aeroportul El Prat. De aici am luat metroul (pai nah, metropola europeana. Are metrou, tren, shuttle, etc, de la aeroport...) pana la Hostal Lesseps unde avem rezervata o camera pentru urmatoarele zile.

Hostelul este foarte aproape de statia de metrou cu acelasi nume, are magazin peste drum, un McDonalds la 10 minute distanta si Parcul Guell la cateva minute de mers pe jos. In plus, camerele sunt curate, receptia 24 / 24 si ca bonus am avut norocul sa avem la receptie o doamna din Romania care ne-a ajutat cu indicatii pretioase, locuind in oras de mai bine de 10 ani. Multumim!

Noi am dat aici cam 300€ pe patru nopti, dar ca intotdeauna intr-un oras imens ca Barcelona, cazari se gasesc si mai ieftine si mai scumpe, in functie de buget si gradul de confort dorit.

Prin Barcelona ne-am plimbat, ca de obicei, mai mult pe jos. Dar datorita imensitatii orasului si a faptului ca l-am traversat in lung si-n lat mai multe zile, am mai luat si metroul din cand in cand.

Noi am preferat sa cumparam cartele T10 (10 calatorii - 10,20 € - metrou, autobuz, tren in Zona 1), cu care am ajuns de la Tibidabo la Montjuic si din Barceloneta pana la Palau Reial. Exista bineinteles si cartele turistice, cu transport nelimitat si reduceri la anumite obiective (Info aici).

Intre oras si aeroport se poate circula cu taxi (30-40€), tren (cartela T10), metrou (bilet special - 4,60€) si shuttle (5,90€).

• Mancare, bautura si souveniruri:
     Noi am mers in principal pe fast food, ca in mai toate tarile "bogate", dar am incercat si bucataria locala la cateva restaurante din oras.

Pentru preturi decente si mancare buna ne-a fost recomandata zona din jurul Sagrada Familia (da, si noi ne-am mirat dar cam asa e), unde am si mancat la Tasca i Vins (GMaps) [preturi si altele], un restaurant fara mari pretentii dar cu mancare buna si racoare. Din cate imi aduc aminte au un meniu gen tapas-gustare-fel principal, la pret fix si destul de fain ca prezentare. In plus paella nu e rea deloc.

Souveniruri se gasesc mai peste tot, la 2-6€, unul mai interesant fiind o sticla de sangria cu invelisul pictat in culorile si atractiile orasului. Gasesti mai peste tot dar noi am luat una din Barceloneta ... si am lasat-o la cazare (goala) pentru ca nu mai avea loc in rucsaci :(

• Siguranta:
     Barcelona este un oras aglomerat, cosmopolit si destul de periculos pentru buzunarele, rucsacii si gentile neatente, asa ca ai grija in aglomeratie pentru ca am auzit destule povesti despre portofele ratacite pe La Rambla si nu numai.

In rest, pe plaja in Barceloneta se gasesc destui fumati calmi si linistiti [GMaps] (cred ca o sa schimb blogul in "locatii in care gasesti iarba.com" in curand), noaptea pe strazi te poti intalni cu numeroase grupuri de turisti si localnici veseli, dar in mare parte e un oras destul de linistit, atunci cand nu sunt demonstratii sau atentate :(.

• Obiective turistice:
     Noi am colindat de multe ori fara tinta fixa prin piete, strazi si alte cotloane, asa ca ordinea obiectivelor este aleatorie. In functie de cate zile ai la dispozitie, iti alegi ce vrei sa vezi si te organizezi.

Una dintre cele mai cunoscute opere arhitectonice ale lui nea` Gaudi, Casa Mila sau La Pedrera (Stanca), este si unul dintre cele mai vizitate obiective turistice ale orasului asa ca pregateste-te de cozi si program de vizita strict. De asemenea, pregateste si portofelul pentru ca biletele incep de la 22€ online si urca binisor spre 50€ pentru o experienta completa (vizita de noapte/ghid/etc). Cum noi suntem niste zgarciti mereu in lipsa de timp :P, am ales sa admiram casuta si de aceasta data doar pe exterior si am plecat mai departe.

O alta micuta cocioaba proiectata de monseur Gaudi, Casa Batllo, are un design diferit dar la fel de ... erm ... ciudat? special? nu stiu! Ideea e ca fara sa ai un dram de cunostinte arhitecto-artistico-istorice, poti recunoste o cladire proiectata de acest artist al zidarilor in orice colt al orasului. Si aici pregateste-te sa stai la coada de la intrare si scoate 30-40€ pentru acces.

Oh, boy! Daca o biserica se poate descrie ca opera de arta, o poza cu Sagrada se gaseste cu siguranta in dreptul acelei descrieri. Intr-un nesfarsit stadiu de constructie, aceasta biserica a mantuirii ochiului fascineaza din orice parte ti-ai arunca privirea catre ea, iar toata aceasta admiratie paleste odata ce-i treci pragul si ochii iti sunt cuprinsi de un curcubeu mai colorat ca o parada gay. Oh, boy!

Biletele incep de la 15€ pentru achizitionare online si creste pana spre 30€ in cazul in care vrei sa urci si intr-unul dintre turnuri.

Cum era de asteptat, cozile la Sagrada sunt cele mai mari din oras, iar biletele sunt numai pentru anumite ore, asa ca ai grija sa nu iti ratezi fereastra de vizitare.

Tura aceasta nu am mai intrat, dar gasesti cateva poze in articolul din Secret Trip-ul din 2017 ... si dezgrop cateva si aici.

Dupa cum spuneam mai sus, am avut Parcul Guell la cateva minute de cazare, asa ca a doua zi dupa aterizare ne-am dus intins catre intrare, doar ca sa aflam ca mai au bilete doar pentru ora 14:00 :| ... word to the wise ... ia bilete din timp (au site foarte bine pus la punct).

Accesul se face prin mai multe porti (daca ai deja bilet) dar casieria se afla in stanga cladirilor emblematice de la poarta principala, intr-un punct mai inalt al parcului.
     Daca intentionezi sa ajungi aici cu metroul si nu esti fan infocat al urcarii pe serpentine la 50 de grade, cauta scarile rulante dintre statiile Vallcarca si Lesseps [GMaps] si de acolo cobori catre casierie (daca au terminat lucrarile in zona, posibil sa urci catre intrare dar zona este bine semnalizata).

Biletul de acces costa 7.50€ online si 8.50€ la poarta, iar pentru ore de vizitare e mai bine sa consulti orarul live de pe site: Ore.

Inainte de a intra, avand in vedere ca vizita dureaza cateva ore si ca o sa ai nevoie de ceva hidratare, iti recomand sa faci ceva shopping la magazinele din oras. Langa parc preturile sunt duble iar in parc nu am vazut nimic de consum.

Toaletele sunt destul de bine pitite, pentru a nu deranja farmecul parcului, dar daca te uiti pe panourile informative, te descurci si le gasesti lejer.

In rest ... have fun si sper ca ai suficienta baterie si memorie pe device pentru ca noi am facut lejer 1.000 de poze aici :))).

O zona foarte aglomerata dar deosebit de faina a orasului, unde te pierzi pe strazi inguste, pasaje intunecate si prin piete antice ascunse intre ziduri uitate de timp, Cartierul Gotic reprezinta un fel de Centru Vechi al orasului, un nexus al arhitecturii vechi, al istoriei si al turistului galagios.

Aici se pot vizita: Zidurile Romane, Ruinele templului Roman, Catedrala din Barcelona [10€], Basilica Santa Maria del Pi [4€ - turnul], Piata RegeluiPalau Reial Major, s.a.m.d. Nu enumar tot pentru ca zona nu este asa mare si la fiecare colt ai ceva de vazut.

PS: nu rata faimosul balcon / pod gotic de langa catedrala [GMaps].

Nu ai cum sa ajungi in Barcelona fara sa faci o plimbare - doua - zece pe cel mai faimos bulevard din oras, o uriasa esplanada ce strabate intreg centrul orasului si aduce sute de turisti, artizani, localnici dar si golitori de buzunare, catre ale sale atractii.

De-a lungul si de-a latul Ramblei se gasesc numeroase muzee (de la istorie si arta pana la erotic si bahic), sute de terase si restaurante, magazine de tot felul si zeci de artisti ambulanti ce fascineaza prin costume, talent si inventivitate.

Daca ajungi pe aici pe timp de zi, ai grija sa dai o fuga si prin cea mai apetisanta piata din oras, Piata Boqueria - [GMaps].

Pentru a scapa de aglomeratia orasului, de praf, de caldura si de miile de turisti din oras, poti (glumesc, e obligatoriu sa ajungi aici :P ) trage o fuga si prin Ciudatella (construit pe locul unei antice fortarete), unde te poti relaxa pe banci sau pe iarba dupa ce ai terminat de fotografiat tot ce este de vazut pe aici.

De la bun inceput, daca ajungi dinspre oras, te vei minuna de un arc de triumf cum nu mai gasesti in alta parte, o structura inalta si caramizie (probabil pentru ca e facut din caramizi ...) ce iti intampina pasii la intrarea in parc.

Mai departe te vei plimba pe un bulevard pietonal urias, marginit de palmieri si verdeata, mai apoi oprindu-te la Cascada, un monument fascinant de marmura si apa.

Tot in parc se gaseste si o gradina zoologica (din care cred ca au evadat cateva mii de papagali verzi si dolofani), muzee si terase unde te poti racori cu o Estrella rece sau o inghetata.

Bulevarde largi si pontoane, yachturi luxoase si vanzatori ambulanti, turisti cu aparatul la ochi si localnici la plimbarea de seara, cladiri spectaculoase si monumente, magazine, restaurante, terase, baruri si multe-multe altele te asteapta in zona portuara.

Notabil aici ar fi un McD pentru mancarea mai ieftina, toalete publice in interiorul mall-ului si un punct de plecare catre Montjuic, despre care vorbim separat, mai tarziu.

La inceputuri un sat de pescari, cartierul a devenit una dintre cele mai cautate zone de cazare din oras, dispunand de cea mai cunoscuta plaja, restaurante si magazine de toate felurile, mall-uri si alte atractii. Tot de aici pleaca si telefericul catre Montjuic.

In afara de plaja nesfarsita pe care trebuie sa ajungi in orice anotimp ai vizita orasul, mai ai de vazut cateva turnuri istorice, o cladire de birouri construita in unghiuri ciudate, un monument olimpic ce se spune ca are forma unui peste (eu nu-i cred dar nah, nu-s critic de arta) si statia de plecare a telefericului.

Daca ajungi din greseala prin zona, poti arunca un ochi si spre o cladire cu adevarat monumentala, arena construita intr-un stil ce se aliniaza perfect cu operele lui Gaudi fiind ornata cu mozaic alb-albastru si niste .. oua? uriase ce ii dau aspectul unui cuib de pasare.

Desi masacrarea taurilor pentru distractie a fost interzisa, arena inca se poate vizita, aici gasindu-se un muzeu al coridelor. Accesul in arena costa 6€ iar vizita nu dureaza mai mult de o ora.

Un imens rond in care se intalnesc doua dintre bulevardele principale ale orasului, Piata Spania gazduieste numeroase atractii turistice, asa ca nu trebuie sa lipseasca din lista de obiective.

Gasim aici:

Arenas de Barcelona, o fosta arena pentru lupte cu tauri, transformata intr-un urias mall dotat si cu un turn panoramic [1€ cu liftul panoramic sau gratis din mall].

Spatiile expozitionale Fira Barcelona, cu numeroase expozitii, conferinte si targuri.

Punct de plecare Shuttle catre aeroport - Shuttle-ul pleaca din Placa de Catalunya dar are oprire si aici, aproape de metrou.

Turnurile Venetiene, modelate dupa mai celebrul turn St. Mark`s Campanile din Piata San Marco - Venetia. Din pacate turnurile nu se pot vizita decat cu anumite ocazii datorita faptului ca au fost construite ca elemente temporare ale Targului International din 1929, folosindu-se materiale ieftine si astfel fiind destul de subrede.

Plecand dinspre Piata Spaniei spre muntele Munjuc :P si trecand printre Turnurile Venetiene, vei vedea in fata un palat din povesti, la baza caruia se afla o grandioasa fantana arteziana, flancata de uriase coloane de marmura.

Fantana Magica a fost construita, ca si Turnurile Venetiene, in 1929 si a ramas unul dintre cele mai cautate puncte de atractie turistica din oras, spectacolul oferit fiind deosebit.

In functie de perioada din an si probabil si de conditiile meteo, spectacolul dureaza o jumatate de ora sau o ora jumatate, de joi pana duminica. Vezi aici orarul pentru a-ti programa din timp data si ora la care sa mergi: Orar fantana (spectacol gratuit, in aer liber)

*Nu strica sa ajungi aici cu macar 30 de minute inainte, daca vrei sa prinzi un loc bun. (recomand cu o ora inainte). De asemenea, ai grija sa ai in rucsac bere si snacks-uri pentru ca la vanzatorii ambulanti este destul de scump .. chiar daca au bere rece. PS: berea din mana este mai calda decat cea din galeata :)) ... daca nu iti convine temperatura, cere bere mai rece si iti aduc ei.
**Incearca sa prinzi loc pe scarile de deasupra fantanii, pe zid.

MNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya este gazduit intr-o cladire impozanta (palatul de mai sus :P ), la care poti ajunge folosind scarile rulante laterale, sau strazile laterale in caz ca ajungi aici din alta directie.

Vizitarea muzeului costa 12€ la care se mai adauga 2 pentru acces pe terasa.

Cum deja ai ghicit, noi nu am intrat in muzeu, ci doar ne-am bucurat de superba priveliste oferita de terasa din fata sa.

In spatele muzeului se mai gasesc gradini cu sculpturi si pasaje acoperite, fantani, un amfiteatru roman si alte cateva muzee mai mici.

Sper ca ti-ai rezervat macar jumatate de zi pentru aceasta parte a orasului deoarece ai multe de vazut aici si zona este perfecta pentru a te refugia de canicula orasului.

In primul rand trebuie sa iti alegi cum vrei sa ajungi pe deal, accesul facandu-se din toate directiile si pe toate caile (ma asteptam sa vad si un aeroport aici ... sau macar un heliport).
    • Autobusul 150 pleaca de la Piata Spania si ajunge pana sus la castel [cartela T10
    • Funicular de Montjuic de la statia Paral·lel (Nu iesi de la metrou. Statia e tot in subteran - transfer) [cartela T10]. De la capat poti merge pe jos sau cu telecabina.
    • Telecabina are statie la capatul funicularului dar se poate ajunge aici si pe jos [~13€]
    • Telefericul din port ce pleaca de la turnul metalic din Barceloneta [11-17€]
    • Pe jos din cam orice directie ai vrea sa urci. [Gratis]
     Bineinteles ca noi am profitat de vremea superba si de priveliste si am urcat pe jos, trecand prin gradinile de trandafiri, pe langa fantanile arteziene si micile terase de belvedere, pe langa statui si prin paduri racoroase, pana la castelul ce pazeste orasul si in ziua de astazi din varful dealului.

Tot pe Montjuic se mai afla si stadionul olimpic, piscinele publice, Gradina Botanica, Farul, dar si Cimitirul Montjuic, la care tineam sa ajungem dar nu am mai avut timp (vezi poze pe Google, se merita o vizita).

Fortareata - muzeu este inconjurata de un sant de aparare, transformat in gradina cu flori, iar accesul se face traversand un pod suspendat ... nice!

In fata castelului, dar si pe castel, inca se gasesc uriase baterii antiaeriene (... sau antinavale, nu ma pricep dar dau bine in poze :P ), iar dupa ce treci podul gasesti si o garderoba unde iti poti lasa bagajul.

Biletul costa 5€ si iti permite accesul nelimitat la castel, expozitiile temporare si terasa.

*In curtea interioara se gasesc toalete iar intr-una din camere am vazut si automate de bauturi.

Vizita la acest muzeu nu a fost planuita, dar la indemnul surorii mele, care a auzit de la o colega ca o prietena a fost aici si a fost impresionata, am mers si noi sa vedem cum se impaca ideea de muzeu cu padure tropicala la interior ... whaaat?

Dupa ce vazusem in tura de Madrid padurea din Gara Atocha, in aceasta tura aveam sa vedem ceva si mai spectaculos, intr-un muzeu dedicat stiintei.

Muzeul se afla putin mai in afara orasului [GMaps], dar ai in zona cateva obiective faine, asa ca le poti lega destul de usor (le gasesti mai jos).

Intrarea te costa 4€ iar ca timp de vizitare, cred ca 1-2 ore sunt suficiente.

Pe langa numeroasele experimente interactive (foarte fun daca nu prinzi 856 de copii galagiosi la fiecare dintre ele), in muzeu mai gasesti acvarii cu pesti exotici si o curte interioara dotata cu bar.

Elementul principal al muzeului este ecosistemul inchis din centrul cladirii, un cub din sticla ce prezinta un segment de padure amazoniana, in care poti admira pesti, pasari, reptile, rozatoare si plante de tot felul. Experienta este completata de o ploaie artificiala ce cade din tavan la intervale regulate.

*Ai grija sa nu ratezi intrarea prin spatele cubului si sa mergi pe poteca din padure (sens unic).
*Toalete gasesti in curtea interioara, langa experimentul audio.
*NU! Nu ai voie sa arunci copii in apa, oricat de rau te-ar enerva :(

• Tibidibidao sau Temple of the Sacred Heart of Jesus
     La Tibidibidao (localnicii ii spun Tibidabo dar mie imi suna mai bine asa) ajungi cu trenul S2 pana la statia de funicular Vallvidrera Inferior (sau cu alte mijloace de transport in functie de zona din care ajungi), de unde iei vagonul pana la Vallvidrera Superior, de unde iei autobuzul 111 (singurul din zona) pana in fata bisericii. Toata plimbarea se poate face cu cartela T10 si cum nu dureaza mai mult de o ora, nu consumi decat 1 calatorie de persoana pe sens.

*Atentie!: Ultimul funicular coboara la 18:30!!!

Dupa ce ai ajuns sus te poti plimba pe terasele din fata bisericii, poti da un ocol scarilor (in dreapta gasesti magazine cu souveniruri si toalete publice) sau poti urca direct catre intrarea grandioasa in incinta.

Biserica nu arata deosebit la interior dar din fericire tu nu ai venit aici pentru biserica, ci pentru ce se afla deasupra ei. :)

De urcat, se urca cu un lift ce te va costa 3,50€ (urcat/coborat si se cumpara de la un automat de langa lift - au personal care te ajuta).

Sus ... well ... e sus :)) Dupa cateva scari ajungi chiar la picioarele statuii, panorama 360° oferita  de inaltimile cladirii fiind de-a dreptul spectaculoasa.

La coborare iei acelasi autobuz pana la funicular, cobori pana la metrou si de aici pleci mai departe cu ce vrei.

*Atentie!: La statia de sus, de la biserica, nu gasesti cartela T10 sau orice alt timp de bilet, asa ca daca nu mai ai calatorii, trebuie sa platesti bilet normal la sofer (2-3€?)

Am ajuns aici din intamplare, fara gand de vizita, dar la indemnul unui turist german foarte incantat de curtea interioara, am decis sa pierdem si noi pe aici cateva minute.

In fata manastirii se afla o curte cu ziduri vechi, vegetatie agatatoare si o gradina cu flori, toate foarte fotogenice. La intrare se afla o casa de bilete dotata cu garderoba (nu ai voie cu bagaje in interior / ai nevoie de o moneda de 1€ pentru dulap, dar moneda o recuperezi).

Intrarea costa 5€ dar noi am prins o zi speciala (nu mai stiu ce) asa ca am intrat gratuit.

La interior se pot vizita cateva camere muzeu, expozitii si curtea interioara, plus ... pam pam pam ... am gasit si un miracol in desfasurare :)) O mica fantana arteziana pe care erau asezate multe buchete de flori, tinea in aer prin levitatie hidrodinamica o minge de golf. Praise be! ... :)) (da da, si eu am cautat pe Google sa vad cum se cheama :)) )

In restul timpului am vanat cat mai multe opere ale celebrului Antoni Gaudí, bineinteles reusind sa vedem doar cateva dintre acestea, raspandite prin intreg orasul.

Cam atat am reusit sa facem in aceasta tura de Barcelona, muuult mai mult ca in prima noastra tura dar mult prea putin din tot ce are de oferit acest superb oras.

Cu speranta ca ne vom revedea curand, sau ca ne vom muta definitiv aici, ne luam adios de la spectaculosul oras si ne pregatim pentru ultima etapa a EuroTrip-ului nostru, neasteptat de pitorescul Bordeaux.