Bulgaria: Plovdiv si imprejurimi


Info:
Perioada: 15-17.06.2019 (3 zile)
Organizat de: AFK - Blog de Weekend
Pro:
     Capitala culturala europeana 2019.
     Peisaje faine si distractie.
     Tura ieftina.
Contra: 
     Multe ore petrecute in masina.
     Unele drumuri cam proaste.
Album Foto: Plovdiv
Cazare: 
     City Center Maisonette
Costuri aproximative: 450 LEI / pers. (cazare, transport, mancare, intrari, etc)
Moneda: BGN (Leva) - 1 Leva = 2,42 Lei

Jucarii: BocanciOchelari de soarePantaloni trekking,Perna gonflabila

Obiective (link catre site informativ):

Harta:


Pregatire:

     Nu uita sa bagi in rucsac o pelerina de ploaiesmartphonebocanci trekkingpantaloni trekkingwindbreakeraparat fotoochelari de soarerucsac de drumetiedopuri pentru urechibluza termica sau tricou si pentru urgente un fluier.

     Mai multe despre pregatirea unei ture, in sectiunea Sfaturi Utile!

Transport:

     Cum zborurile spre Bulgaria sunt mai scumpe decat cele intercontinentale 😅, ne-am plimbat in aceasta tura cu masina unui prieten, costurile fiind astfel impartite la 4.


Cazare:

     Cazare am avut doar in Plovdiv, la City Center Maisonette, un foarte cochet apartament aflat destul de aproape de centrul orasului.

     Aici am gasit o baie ingrijita (doar dus), o bucatarie dotata cu tot ce trebuie (inclusiv masina de spalat) si doua dormitoare (unul la mansarda) plus o sufragerie si doua balcoane. Ce sa mai ... recomandam cu drag si sigur mai venim aici daca ajungem din nou in oras.


Mancare si bautura:

     De mancat, am mancat in Veliko la "terasa de pe scari", despre care am povestit mai multe aici: Veliko Tarnovo, iar in Plovdiv la terase si restaurante de pe centru (muuulte optiuni), pentru ca nu am vazut pana in ultima seara ca avem un Happy Bar and Grill fix in spatele cazarii. 😱

     De baut, Kamenita si Zagorka pana crapa tricoul si poate o limonada pe la terase. Preturile la mancare si bautura in Bulgaria sunt mai mult decat decente.


Cheltuieli:

14 lei taxa de pod Ruse
380 lei cazare - (/4 persoane)
400 lei combustibil (/4 persoane)
10-30 leva o masa sanatoasa
1-2 leva o bere la magazin

     In Bulgaria este recomandat sa ai la tine cash, plata cu cardul facandu-se doar in restaurantele mai mari, supermarket-uri si benzinarii.

     Nu schimba Leva in vama. Au curs prost si te mai si pacalesc. Incearca sa schimbi din tara macar 100 Leva (preferabil mai mult pentru ca e mai safe la noi), pentru vigneta si urgente si schimba restul in orase sau scoate de la bancomat cu cardul. Noi am scos de pe Revolut-uri fara probleme si la curs fain, ca mai mereu.

     Din banner-ul de mai jos iti poti comanda gratuit propriul card Revolut si la activare primim si noi o bere (nu din banii tai, chill 😜):



Siguranta si interactiune cu localnicii:

     Desi am tot auzit povestile cu problemele turistilor in Bulgaria, noi ne-am intors in siguranta si din a 12-a tura in tara vecina, chiar daca ne-am plimbat pe drumuri laturalnice si ne-a prins noaptea pe sosea sau in oras.

     In orasele mari nu ai probleme cu engleza, in Ruse te descurci si in romana, dar in orasele mai mici ... sper ca stai bine la capitolul mima 😅.


Obiective turistice:

     In aceasta tura am avut ca obiectiv principal Plovdivul, dar am  ajuns si prin alte zone din tara vecina.



     Despre Veliko am mai povestit si probabil stie toata lumea despre fermecatorul oras aflat la doar cateva ore de Bucuresti, asa ca nu o sa intru in detalii in acest articol. Oricum am stat doar sa mancam si sa admiram putin peisajul, cu micul - mare bonus ca in aceasta tura am prins inflorite si minunatele campuri de lavanda din jur.

Articole despre Veliko si imprejurimi: Ghid Veliko


     In deja cunoscutul stil megaloman, gasim in localitatea Kalofer un alt urias monument istoric, de unde putem admira si o panorama a orasului.

     Nu ai mare lucru de facut aici, dar daca tot este in drum...

*Atentie! Nu mergeti dupa Google Maps pana la capat. La un moment dat GM va indruma la dreapta pe un drumeag secundar, dar se poate opri in parcarea de la baza scarilor, pe drumul principal (magazine, cafea, etc).


     Dupa o plimbare lejera pe un drum forestier ce pleaca din oras, ajungi la o hidrocentrala pe care o ocolesti prin stanga si in spatele careia se afla cascada.

     Mai mult de cateva fotografii si poate o baie, nu ai ce face aici, dar daca ai drum in zona, merita bifat si acest obiectiv.



     Dupa atatea cuvinte de lauda si dupa ce a fost numit si capitala culturala europeana, am reusit intr-un final sa ajungem si noi in frumosul oras bulgaresc.
     Orasul se poate face lejer pe jos (e chiar recomandat) si ca obiective ai de bifat cateva mai importante, ca:

     In centrul orasului vechi troneaza un antic teatru roman, aflat in stare buna de conservare si unde se desfasoara numeroase evenimente culturale. Vizita este conditionata de desfasurarea unor astfel de evenimente, asa ca intrarea nu este garantata. Oricum, nu iti face griji, se vede bine si prin gard 😀.

     De jur-imprejur se afla numeroase terase si restaurante unde te poti racori cu o bere sau poti gusta din specialitatile locale. 


     Locul preferat de (aparent) toata lumea pentru apusul perfect, este pe ruinele anticei [ 4000-6000 BCE ] asezari in jurul careia s-a dezvoltat orasul.

     Ai grija sa ajungi aici cu macar 30 min inainte de apus, sa ai la tine ceva lichid si daca esti pasionat de fotografie ia si un trepied.


     In intreg orasul vechi vei gasi ziduri antice si case frumos decorate, dar la aceasta poarta este neaparat nevoie sa ajungi si sa inspectezi stradutele din jur.


     Ruinele stadionului se afla in zona centrala a orasului si pot fi admirate intr-o piata de la intersectia mai multor alei pietonale. Nu prea ai cum sa il ratezi cand colinzi seara printre cluburi si terase.

     In apropiere se afla numeroase muzee, parcuri si impozanta moschee Dzhumaya


    • Graffiti
      • Peste tot prin oras
     Stiu ca in mai toate orasele mari poti admira astfel de opere de arta, dar in Plovdiv ma simt nevoit sa fac un paragraf special pentru ele.


     Cel mai mare parc din oras adaposteste un spectacol de lumina si sunet pe care nu trebuie sa il ratezi. Fantanile Cantatoare nu se pot lua la intrecere cu cele din Bucuresti, dar daca esti in oras seara, trebuie sa ajungi aici dupa lasarea intunericului.

*Atentie! Poate e sezoniera treaba dar pe noi ne-au ciuruit cateva milioane de tantari. Grija la haine sau la creme / spray-uri anti vampiri zburatori.


    • Alte obiective (la care nu am ajuns tura aceasta)
Monumentul lui Alyosha - aflat pe un alt deal cu vedere la Nebet Tepe
Dzhendem tepe - un alt deal cu poteci de trekking 
Forumul Roman - inca in renovare in 2019








     Pentru ca nu aveam cum sa stam doar in Plovdiv, am plecat putin la plimbare si prin imprejurimi, ajungand fara voia noastra langa lacul barajului Vacha (de care nu auzisem pana acum). Aici am gasit o priveliste fantastica, pe luciul apei gasinduse numeroase ... erm 😕 ... gospodarii lacustre (?).



     Tinta noastra a fost pestera Yagodinska [8 Leva], dar datorita faptului ca nu ne-am documentat despre obiectiv, am ajuns aici in pantaloni scurti si tricouri, in conditia in care pestera are o temperatura medie de 3°C. In plus, accesul in pestera se face doar la anumite ore, in grup organizat, motiv pentru care am abandonat obiectivul si am trecut la urmatorul pe lista, o belvedere la care credeam ca se ajunge lejer cu masina. Bahahahahaha! 😂

     Inca din cheile spre pestera esti intrebat de ghizi locali daca doresti o plimbare cu masina de teren pana la Eagles Eye, dar cum noi am mers, cum spuneam, fara documentare, am sperat ca putem ajunge cu masinuta noastra. Bahahahahaha!

     Long story short, nu ai cum sa urci cu masina personala (nu, nici daca ai masina de teren), drumul pana sus constand intr-un fel de albie de rau montan, cu santuri de jumatate de metru, bolovani cat roata si rampe / pante de 45-60 de grade.

     Urmatoarele 30-40 de minute au fost off-road total, cu zgaltaieli si strans de bare pana se inroseau degetele, asa ca avem putine dovezi foto / video ale escapadei.

     Sus, la 1563 m, te asteapta o platforma de belvedere din beton, ce iese cativa metri deasupra haului si ofera o superba priveliste asupra intregii regiuni.

!Atentie!: Daca ai probleme la coloana, fracturi proaspat vindecate sau alte probleme medicale de acest fel, gandeste-te de doua ori inainte sa urci. In duba masinii te simti ca intr-un butoi aruncat de pe un versant. De asemenea, daca ai (ca mine) probleme cu inaltimile, grija pe ponton pentru ca poti avea o senzatie de vertigo făinoşagă rau daca privesti in jos.

     La coborare te poti felicita cu o bere rece si o mancare buna la restaurantul de langa pestera. O portie de mancare e cam 10 Leva, berea 2-3 si rachiul e numai bun de degustat (stiu pe cineva care a consumat 2 paharele si a comandat o sticla pentru acasa 😅).


     Marea dezamagirea a turei a fost la Asen, unde am ajuns foarte tarziu si pe un inceput de ploaie ce mirosea a planuri stricate. Fortareata este deschisa pana la ora 20:00 si noi am ajuns acolo pe la 19:20, asa ca ploaia a fost tot ce ne trebuia. 

     Desi nu este obiectiv vizitat, recomand sa tragi o fuga si aici daca ai timp. Peisajele sunt super ... am inteles 😭 [Google Image Search]


  • Buzludzha
    • Timp vizita: 30 min - 1 ora
    • Acces: Interzis!

     La plecarea spre casa am trecut mult prea aproape de OZN-ul nostru preferat ca sa nu-i facem o vizita, asa ca am ajuns pe cea mai buna vreme de pana acum la Monumentul Buzludzha (alte articole), uriasa ruina comunista ce se degradeaza incet - incet in varful muntelui.

     Despre obiectiv am scris mai in detaliu in articolele din link-ul de mai sus (inclusv despre interior), acum mentionand doar ca au disparut camerele de supraveghere vizibile, dar a aparut un post de paza, cu un agent destul de vigilent.

     Nu rata la coborare si sesiunea foto obligatorie cu flacarile! 😀


  • Monumentul Shipka
    • Timp vizita: 30 min - 1 ora
    • Acces gratuit pe platou
    • Acces turn - muzeu: 2 Leva

          Cum nu poti trece prin trecatoarea Shipka fara sa treci pe langa Monumentul Libertatii, am profitat de vremea superba si am urcat din nou treptele, pentru privelistea oferita de creste.

     Si aici o sa fac trimitere catre articole mai vechi [Muzeu], pentru ca nu am mai urcat in turn, ci doar am dat un ocol si am mers din nou pana pe stancile din stanga sa.

     Ah! Daca nu vrei sa urci cele 3 milioane de trepte de la baza, poti parca masina si pe platoul de langa turn (doar un set de trepte de urcat), iar masa o poti servi la restaurantele de pe platoul principal, de la baza scarilor.


     Cam atat in tura noastra de 3 zile prin Bulgarica, plimbarea terminandu-se cu un pranz tarziu in Ruse, la terasa Happy (normal ...), pe ploaie torentiala, dupa ce cu o ora inainte ne-am bucurat de soare pe campurile proaspat cosite. 



Follow #afkdeweekend for more! 



No comments:

Post a Comment

-----