TransBucegi, Bolboci si Pestera Ialomitei

Traseu:

Info:
Perioada: 15.07.2017 - 1 zi
Dificultate:  Posibilitate de ploi si vreme capricioasa, scari in pestera
Album Foto: Pestera Ialomitei
Costuri aproximative: 150 RON / persoana

Odata cu venirea anotimpului cu zboruri scumpe, am optat in acest weekend pentru o plimbare planuita de un an, o tura de relaxare la Pestera Ialomitei, pe care nu am mai avut placerea sa o vizitez de mai bine de 4 ani.

Din pacate vremea in weekend-ul ales de noi a insistat sa fie tomnatica asa ca am avut parte de ploaie cam toata ziua, spre dezamagirea aparatelor noastre foto.

Un drum forestier foarte vechi dar reabilitat si asfaltat prin 2013, te duce acum in cam o ora din Sinaia in inima Bucegilor, la Padina.

El se poate accesa dinspre Targoviste facand usor stanga imediat dupa Cota 1000 (intrarea este destul de bine semnalizata cu indicatoare) sau putin mai jos, dinspre Sinaia, pe o bucata de drum forestier ce este foarte probabil inchisa traficului "normal".

*Pe harta de mai sus, Google a ales varianta dinspre Sinaia dar recomand sa cautati direct intrarea dinspre Targoviste.

Intrarea dinspre Tragoviste

Odata intrat pe TransBucegi trebuie sa ai in vedere ca drumul este foarte stramt, cu multe serpentine si santuri de scurgere (un fel de speed-bump-uri forestiere) si ca sunt sanse mari sa iti vina din fata un gipan sau un bemve intors de la gratarul de weekend.

Dupa cum am mentionat, vremea nu ne-a permis multe ocazii foto dar peisajele oferite de acest drum sunt foarte faine si numai parcurgerea lui "face toti banii".

*Chiar daca drumul este foarte stramt, din loc in loc sunt mici "parcari" unde se poate opri in siguranta la punctele de belvedere.

Odata coborati la Cabana Zanoaga, am continuat traseul urmand drumul nou, prin dreapta barajului, facand un scurt popas pe Barajul Bolboci, intr-o parcare mai aglomerata ca a unui mall din Bucuresti.

De aici am continuat spre Cabana Padina, urmand drumul lat de o banda din dreapta barajului si amintindu-mi de orele "pierdute" ocolind lacul la picior, prin stanga, in numeroasele ture in Bucegi facute in liceu si facultate, atunci cand prin aceste locuri abia gaseai cateva persoane pe tot traseul.

Odata ajunsi in Padina, m-am minunat de cat de mult se poate transforma o zona in doar cativa ani si de cati de multi turisti sunt "la munte" pe o vreme ploioasa ca cea de care aveam noi parte, dupa care ne-am alaturat fluxului de turisti catre Pestera Ialomitei, obiectivul nostru final.

La Pestera am gasit, conform asteptarilor, aglomeratie si imbulzeala la casa de bilete dar ni s-a explicat ca accesul este controlat pentru a nu se crea aglomeratie pe scarile din interior, aratandu-ni-se in acelasi timp si monitoarele pe care era supravegheat fluxul de vizitatori.

Avand in vedere ca la ultima vizita, in 2012, inca mai aveai nevoie de lanterna / frontala in unele zone si ca podetele subrede de lemn ce se regaseau pe ici pe colo nu prezentau o foarte mare siguranta, ce am gasit acum parea din alta lume.

Dupa ce am reusit sa trecem de casa de bilete, am continuat traseul pe pasarela metalica ce strabate intreaga zona vizitabila, admirand in detaliu peretii iluminati generos de reflectoarele montate peste tot.

Pestera este una liniara, singura deviatie de la traseu fiind in zona La Lacuri, unde se coboara intr-o "camera" in care raul subteran ce strabatea odata pestera se mai poate observa pe stanci, sub forma unor cascade.

De la intersectia cu traseul La Lacuri, pasarela continua prin pasaje inguste si sali imense pana la culoarul ce duce la Altar, capatul pesterii din punct de vedere turistic.

Pentru a iesi din pestera se urmeaza acelasi traseu pana la casa de bilete.

Odata terminat turul pesterii, se poate urca la Hotel Pestera pe langa Manastirea Pestera Ialomitei, un resort de lux al BOR aflat langa pestera.

In Padina se afla cateva restaurante / pensiuni / cabane unde se poate lua masa in caz de nevoie.

Intoarcerea in Bucuresti se poate face tot pe TransBucegi cu continuare spre Sinaia sau Targoviste.

Tura este una lejera, ce nu necesita efort decat la urcarea pe scarile din pestera, oferind totodata numeroase peisaje foarte frumoase din extraordinarul Parc National Bucegi.