22-24.01.2016 - Sicilia - Catania, Etna, Taormina

http://afkdeweekend.blogspot.com/2016/01/22-24012016-sicilia-catania-etna.html
22-24.01.2016 - Sicilia - Catania, Etna, Taormina
Obiective (link catre site informativ)
Traseu:


Prezentare video:


Durata: 3 zile 
Dificultate: Plimbat prin oras cu orele, urcat pe munte (zapada in functie de anotimp si altitudine).
Organizat de: Calatoreste Haihui
Organizator: Calator Haihui 

Am plecat din Romania intr-o dupa amiaza friguroasa de Ianuarie cu promisiunea unor tarmuri ceva mai calduroase si nu am fost dezamagiti. Sicilia ne-a tinut de cald cu clima ei mediteraneana, cu terasele si restaurantele ei primitoare si cu ospitalitatea celor ce au transformat aceasta tura in ceva cu totul deosebit. 


Zborul pana in Catania a fost lipsit de evenimente si am prins si un cer partial senin, perfect pentru cateva cadre "la inaltime". 

Cazare am avut la Hostel Agora, pe care il recomand cu draga inima oricui. Personalul vorbeste engleza bisinor, camerele sunt curate, bai separate cu suficiente cabine de dus, restaurantul hostelului serveste o pizza excelenta intre 7 si 11 EUR, berea se gaseste de la 2,5 EUR paharul in sus iar carafa de vinul casei este la 6 EUR / Litru. Recomand rezervare din timp pentru masa intrucat bucataria se deschide la 20:00 cand deja localul este arhiplin (noaptea se umple si piazzetta din fata restaurantului). Pentru restaurantul din pestera de la subsol,  rezervarea clar trebuie facuta cu o zi inainte pentru a evita statul la coada 2-3 ore pentru o masa ;)) .




Odata cazati am trecut la explorarea Cataniei, un oras ce te intampina cu monumente si cladiri vechi la tot pasul. 
Mare atentie la trafic!!! Nu se semnalizeaza, nu au semafoare, nu se tine cont de trecerea de pietoni si totul este un haos pe strazi.
O alta problema, probabil sezoniera, este ca nu se gasesc foarte multe terase / restaurante cu mese suficiente pentru fluxul de turisti, programati din timp cina.









In Nicolosi am stationat doar cateva minute in drum spre Muntele Etna. Am gasit aici un orasel mic si cochet ce isi poarta mandru titlul de "Poarta spre Etna".



Situat pe insula Sicilia din Italia, în apropiere de orașele Messina și Catania, vulcanul Etna are înălțimea de 3340 m, fiind cel mai înalt și cel mai activ vulcan din Europa. Se estimează că vulcanul erupe la fiecare 3 luni, și că la fiecare aproximativ 150 de ani sunt distruse și localități.
ÃŽnălÈ›imea sa este controversată, datorită distrugerii parÈ›iale a conului vulcanic la erupÈ›ii, care au format până la 400 de cratere secundare. Aria de acÈ›iune distrugătoare a vulcanului se întinde pe o suprafață de 1.250 km².
Cu toate acestea, poalele vulcanului sunt dens populate; acest fapt se explică prin fertilitatea deosebită a solului. Cenușa vulcanică adusă de erupții a creat un sol adecvat pentru cultivarea viței de vie, a pomilor fructiferi și a măslinilor.

 Autocarul ce ne-a asigurat transportul in aceasta zi ne-a debarcat chiar langa unul dintre craterele Silvestri, unul dintre cele mai vizitate datorita accesului facil si a restaurantului situat chiar langa baza unuia dintre cratere.


Dupa ce ne-am plimbat suficient prin zapada si ne-am catarat si pe al doilea crater, am inceput coborarea cu autocarul si am vizitat urmatorul obiectiv: un tunel de lava
Format in urma racirii extremitatilor torentului de lava, tunelul a fost descoperit la constructia strazii ce coboara dinspre Etna spre Zafferana Etnea. Tunelul are o lungime de aproximativ 300 m din care se pot vizita in siguranta doar 150 datorita riscului de prabusire a tavanului.



Zafferana Etnea este un oras linistit, prins intre pantele line ale Etnei si intinderile albastre ale Marii Mediteraneene. Aici am avut ocazia sa degustam cele doua cunoscute specialitati italiene, pastele si pizza siciliana.


Ultimul obiectiv din aceasta tura, superbul oras Taormina, ne-a fermecat de la mare distanta cu cladirile sale cocotate pe stanci inalte, cu multitudinea de tuneluri si sosele suspendate ce asigura accesul in oras si cu peisajele desprinse parca din poveste.
Orasul ofera terase de unde se poate observa Muntele Etna si intinderea marii (apusul prins de noi a fost superb, pozele nu pot surprinde cu adevarat ce am vazut acolo), numeroase cladiri vechi dar foarte bine intretinute, terase si restaurante, faleze stancoase, o cetate si un teatru grecesc.
Din pacate noi am avut putin timp la dispozitie pentru vizitarea orasului dar acest scurt timp a fost suficient pentru a imi nota mental ca trebuie sa mai vad un apus in Taormina.
PS: Pentru o descriere mult mai amanuntita, am gasit un articol interesant aici: Taormina




-----