25-27.03.2017 - Olanda: Haga, Keukenhof si Amsterdam

http://afkdeweekend.blogspot.com/2017/05/25-27032017-olanda-haga-keukenhof-si.html
Obiective (link catre site informativ):


Traseu:


Info:
Durata: 3 zile
Dificultate: Traseu de relaxare. Vreme foarte schimbatoare, foarte posibil vant si ploi.
Cazare: Initial am avut cazare in Amsterdam dar am schimbat planul si am stat la niste prieteni in Haga. 
Album Foto: Olanda
Costuri aproximative: 1.000 lei / persoana

     La invitatia unor prieteni si cu gandul la campurile de lalele din Keukenhof, am plecat spre tinuturile insorite :)) ale Olandei, pentru un weekend de relaxare si chilleanu.
     Datorita unei oferte Tarom am reusit sa gasim bilete, direct Amsterdam si retur, cu aproximativ 500 RON de caciula si nu am mai fost nevoiti sa zburam spre un aeroport mai indepartat unde opereaza "low-cost-uri".

     Ca idee de inceput, Olanda e scumpa: transport in comun, mancare, beutura, muzee, etc., dar are si ceva puncte in plus la curatenie (in afara de Amsterdam) si organizare. Plus ca au cel mai fain serviciu de transport in comun vazut pana acum. Trenuri, tramvaie, autobuze, barci....toate sosesc la secunda.


     Haga, The Hague, Den Haag sau cum vrei sa-i spui, nu este cel mai turistic oras in care am pus piciorul, avand in vedere ca este mai mult un centru politic international si un hub economic decat un oras de distractii si amuzament.


     Pentru cei ce totusi se incumeta sa il viziteze din punct de vedere al turistului cu mana pe aparatul foto, orasul are cateva zone destul de interesante, pe care o sa incerc sa le descriu cat-decat mai jos.
  
     Pentru inceput am ajuns in centrul orasului, ce adaposteste cladiri istorice importante, zone verzi si mici lacuri, biserici, muzee si cladiri de importanta politica, economica si administrativa.

     Cladirile vechi, in perfecta stare de conservare, intra in contrast cu cladirile moderne din sticla si otel ce se ridica pe alocuri din padurea de structuri maro-rosiatice ce predomina in oras.

     Pe vreme buna, lucru care se intampla destul de rar aici, centrul este invadat de localnicii avizi de orice raza de soare, de turisti in cautare de lumina buna pentru fotografii si de nelipsitele biciclete ce asigura o mare parte din transportul in oras.

     Cartierele rezidentiale din zona sunt parca trase la indigo, cu case copy-paste cat vezi cu ochii, cu strazi curate si destul de libere si cu multi oameni iesiti la alergat, mai ales dimineata si seara.

     In aceasta parte a orasului se pot vizita Lacul Hofvijver cu ale sale lebede si fantani arteziene, Complexul Binnenhof ce adaposteste mai multe cladiri administrative, Palatul Pacii cu portile sale impozante si eterna flacara a pacii mondiale plus cateva muzee.
     
    
     Din centru am dat o fuga si catre portul din Haga, un port ceva mai aparte, fiind construit spre interiorul orasului pentru a putea fi mai bine protejat de maree.  

     Aici se gasesc, deloc surprinzator, numeroase restaurante si magazine cu specific pescaresc, terase si bineinteles, foarte multe ambarcatiuni mai mult sau mai putin impresionante.

     Odata depasit portul, am dat si o fuga pe uriasa plaja ce pare sa margineasca neintrerupt intreaga iesire a Olandei la Marea Nordului, plaja pe care am gasit-o, spre surprinderea noastra, destul de animata in ciuda vantului si a temperaturii destul de scazute.

     Datorita vantului puternic ce bate necontenit in aceasta zona, sportul de plaja preferat de olandezi este din cate am vazut noi inaltarea zmeelor, ca si la noi, cu mica diferenta ca zmeele lor sunt cam cat niste parapante de la noi si sunt ocazional folosite si pentru kite surfing.

     Pe bucata de plaja pe care am ajuns, in afara de zborul gratios al zmeelor, am mai putut admira un far ce parea destul de vechi in contrast cu uriasul ponton dotat cu turn de observatie si un Ferris Wheel de dimensiuni impresionante, stanci acoperite de scoici dar si cativa curajosi ce se bucurau de vremea buna infruntand apa rece si valurile destul de mari, imbracati in costume de neopren.


     Nu chiar cu noaptea-n-cap, am plecat a doua zi catre ceea ce trebuia sa fie obiectivul principal al acestei ture, cartierul general al lalelelor de pretutindeni, Parcul Keukenhof, supranumit printre altele si Gradina Europei.

     La parc se poate ajunge din mai toate orasele mari din Olanda folosind autobuzele speciale ce aduc turisti pana la intrare, autobuze pentru care se poate cumpara bilet inclusiv de pe site-ul parcului.

     1st things 1st, nu mergeti in primele zile de la deschidere. De fapt e mai sigur sa nu mergeti in Martie. Am primit si noi sfatul acesta dar am profitat de oferta Tarom si de faptul ca nu aveam nimic programat in acel weekend si am ajuns putin cam devreme.

     In functie de conditiile meteo, marea majoritate a florilor abia rasar in Martie iar spectacolul coloristic mult asteptat poate sa fie mult diminuat din aceasta cauza. Nu spun ca nu ai ce vedea, dar e de preferat sa ajungi in plin sezon. (am tot auzit 21 Aprilie ca data preferata).

     Acum ca tot am ajuns, sa va povestesc cate ceva despre uriasul parc:

  • Parcul este deschis pentru vizitare de la sfarsitul lui Martie pana la sfarsitul lui Mai.
  • Biletele sunt in jur de 16 EUR si se gasesc si in varianta transport + intrare.
  • Parcul are in jur de 32 hectare in care sunt plantati anual peste 7 milioane de bulbi. 
  • In parc se gasesc sere, terase, toalete, magazine, o mini gradina zoo si chiar si o scena pentru ocazionalele concerte.
  • Intreaga suprafata a parcului dispune de semnal WiFi.
  • Fumatul este permis dar de preferat langa cosurile de gunoi ce se gasesc la tot pasul.
     Pentru vizitare va trebui sa alocati macar jumatate de zi (5-6 ore) deoarece sunt multe de vazut iar aleile sunt arhipline de turisti ce fac deplasarea prin parc destul de anevoioasa.

     Amsterdam-ul am reusit sa-l vizitam in 2 ture, seara dupa vizita in parc si in a treia zi din tura, cand am batut la pas ceva mai mult din strazile sale aglomerate.

     In prima seara, dupa vizita la Keukenhof, am optat pentru o plimbare cu una din salupele ce ofera servicii turistice chiar din fata garii centrale.
     Plimbarea costa in jur de 16 EUR, dureaza o ora, beneficiaza de ghid audio si te poarta prin cele mai cunoscute zone ale orasului.
     Unele salupe dispun si de restaurant / bar si ofera si ghidaj live facut de catre un ghid autorizat.

HINT: Pentru plimbarile cu vapor se gasesc la magazinele turistice vouchere de reducere sau combo cu alte atractii.


     Odata incheiat turul cu salupa, am plecat la plimbare prin oras, mai exxxact o plimbare prin faimosul Cartier Rosu.
     Dupa cum era de asteptat, fotografiatul pe strazile cu "vitrine" nu este permis si nici nu este recomandat sa incerci sa "furi o poza" pentru ca este posibil sa te trezesti cu cativa "prieteni" noi in jurul tau, prieteni care e posibil sa fie interesati de aparatul tau foto sau de telefon :))
     
     Noi am avut norocul (sau ghinionul ;)) ) sa gasim majoritatea vitrinelor inchise (sau in folosinta :)) ), asa ca am putut admira doar cateva sortimente, mai mult sau mai putin atragatoare in dormitoarele cu vedere la strada ce se gasesc la tot pasul pe stradutele inguste. #DoesThatGirlHaveAPenisOrAmISeeingThings

     A doua zi, ultima din tura noastra in Olanda, ne-am luat la revedere de la primitoarele noastre gazde si am plecat sa exploram mai pe indelete aglomeratul Amsterdam. 

     Pentru inceput am vizitat Piata de Flori de unde poti cumpara cam orice in materie de suveniruri dar mai ales, un foarte bun loc pentru shopping de bulbi de lalele. 

     Odata terminat shopping-ul, am plecat spre Rijksmuseumunde din pacate nu am avut timp sa intram (iti trebuie aproape o zi pentru tot muzeul) si am fost si noi, ca orice turist in Amsterdam, sa ne facem un selfie cu binecunoscutul simbol al orasului, semnul I AM AMSTERDAM, situat chiar langa muzeu.
     Fara sa ne mire prea mult, am gasit literele napadite de turistii ce stateau la coada sa prinda un loc mai liber pentru o poza cu macar una dintre litere.

HINT: Daca nu tineti prea mult sa apara si muzeul in spate, se poate face poza si de pe cealalta parte a scrisului si cu un simplu flip in mai orice soft de editare (inclusiv pe telefon), puteti avea o fotografie destul de ...aerisita :D


     Cum atata alergatura prin oras face sete calatorului, ne-am indreptat spre un obiectiv mai racoritor, THE HEINEKEN EXPERIENCE, un circuit al unei fabrici de bere Heineken ce te poarta prin intreaga istorie a marcii si iti prezinta procesul de fabricatie de la recoltarea ingredientelor pana la degustare.
     Biletele pentru tur pot fi achizitionate si de la intrarea in fabrica-muzeu, dar recomand achizitionarea lor de la unul din magazinele ce ofera discount-uri pentru muzee si atractii.
     Magazinele se gasesc prin tot orasul si chiar daca nu ofera o foarte mare reducere fata de pretul de la intrarea in obiective, te scapa de statul la imensele cozi ce te pot costa foarte mult timp. 
     In timpul turului de o ora si jumatate, aveti inclus in bilet si 3 pahare de bere (1 in salonul de degustare - free si 2 la final, folosind capsele de pe bratara primita la intrare).
     De asemenea, nu uitati sa treceti prin toate camerele cu joculete si sa va faceti poze la diferitele aparate oferite de tur.


     Ultimul obiectiv pentru care am mai avut timp in aceasta tura a fost Muzeul Madame Tussauds, unde am intrat tot cu bilete achizitionate de la magazinele de reduceri.

HINT: La magazinele de reduceri se gasesc si bilete combo, cu intrari la diferite muzee si atractii, bilete ce pot fi mai avantajoase decat cele individuale. Noi am luat Heineken + Tussauds.

     Muzeul nu este chiar asa mare, deci take your time, intr-o ora - o ora jumatate vezi tot ce e de vazut.
     In afara de asta, multe nu pot spune despre muzeu deoarece exponatele se schimba in functie de ce este la moda in perioada vizitei.
     Nu este de ratat sceneta + filmuletul cu Charlie Chaplin (am inteles ca este in permanenta acolo, nu ratati camera) si in caz ca mai prindeti, ridicati taxi-ul de langa Hulk (se ridica usor cu o mana folosind bara din fata) si ridicati ciocanul lasat de Thor pe buturuga. (PS: Thor este ultimul "exponat" inainte de magazinul cu suveniruri ..in caz ca vreti sa mai revedeti ceva, acum este timpul sa va intoarceti :D )

     Cu multe mii de multumiri pentru gazduire, ghidaj si bunataturi ( :D) Anei si lui Cornel, cam aceasta a fost experienta noastra in Olanda, o tara cu orase frumoase, dar pe care cred ca as prefera sa o vizitez pe viitor mai mult in partea rurala.

-----